Verwijderen application caches met app Dr.Cleaner veilig

Ik heb op mijn Mac de app Dr.Cleaner via de App Store geïnstalleerd. De app geeft aan dat er maar liefst 22,7 GB aan "quickly cleanable junk files" verwijderd kunnen worden. Zie bijgaand overzicht. Is het veilig deze cache-files en met name de application caches te verwijderen? Op de site van Dr.Cleaner geeft men aan dat dit veilig is, maar ik hoor graag jullie mening. Bij voorbaat dank voor de reactie.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    22,7 GB is inderdaad veel, zelf snel eens geinstalleerd en uitgevoed, ik had 6,9 GB. Het voelt wel betrouwbaar. PS: Programma's kunnen hierdoor sneller opstarten. Bepaalde instellingen in een programma kunnen hier wel door verloren gaan.
  • Is er een betrouwbaar alternatief?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik gebruik al jaren Disk Inventory X voor mijn bestanden te kuisen. Het programma kuist niet, maar toot op een grafische manier wel alle documenten. Naar gelang hun document grote, worden ze groter weergegeven. http://www.appletips.nl/disk-inventory-x-toont-een-gedetailleerd-overzicht-van-je-harde-schijf/
    Een andere tip:

    bekijk Deze mappen eens:
    ~/Library/Caches
    /Library/Caches
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2015 aangepast
    @pemarbo

    Je moet goed oppassen met die progjes. Apps uit de Mac App Store slaan hun data op in ~/Library/Containers/

    Ik ken iemand die door zo'n "handig tooltje" een Day One dagboek van meerdere jaren is kwijtgeraakt. Voor dat tooltje was het dagboek blijkbaar "cache" van ca. 2 GB. En mensen die graag zulke tooltjes gebruiken maken niet graag backups. Ergo, Day One dagboek foetsie.



  • Quinten en Timosha bedankt voor de tips. Ik maak overigens dagelijks een back-up met Time Machine, maar de boodschap is duidelijk.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.