iMac met El Capitan geregeld moeilijk te openen.

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds ik El Capitan heb geïnstalleerd heb ik het volgende probleem geregeld, zij het niet altijd:
Bij het opstarten hanteer ik een toegangscode, zoals velen onder ons. Ook om uit de slaapstand
te komen gebruik ik deze toegangscode.
Sinds de update gebeurd het geregeld dat, als ik de toegangscode wil invoeren, deze op hol slaat
als ik hem uit de slaapstand wil halen. Tot nu toe is dit gelukkig nog niet gebeurd bij het opstarten.
Bij het intoetsen van de eerste symbolen gaan de getoonde stippen op hol slaan en kan ik niet in
mijn iMac komen. De enige mogelijkheid is om op de noodknop te drukken en hem uit te zetten en
opnieuw op te starten.
Wat is hier aan de hand en hoe is het op te lossen?
Het zou toch te gek worden bij Apple dat na een update je geregeld niet eens meer in je eigen
computer kan komen. Stel dat dit gebeurd bij het opstarten?
Andermaal een onverwachte kwaliteitsblunder van dit merk, waarvan ik juist vanwege de
kwaliteit van het programma en de producten enthousiast was en nog ben. Maar met name na
de introductie van El Capitan krijg ik mijn twijfels. Belangrijke basic functie MOETEN het
gewoon altijd goed doen. Zoals ook dus MAIL, die nu het een en ander mankeerd, bij de
update ging het al fout. Dat de in- en ontbox leeg blijven is een grove schande.
Apple moet eerst zorgen dat de basis in orde is en dan pas aan leuke strucjes en speeltjes denken,
ook al imponeren die vooral ook de concurrentie en diens aanhangers.

Reacties

  • Het probleem doet zich nog steeds voor en ik heb het inloggen op mijn iMac bij het opstarten maar uitgezet.
    Echter ik heb het volgende ontdekt.
    Het lijkt te zitten in de communicatie tussen het toetsenbord en de iMac.
    Nogmaals, het gebeurd nu alleen sinds ik El Capitan heb geïnstalleerd en het ontstaat pas als de iMac ongeveer een dag actief is (inclusief sluimerstand).
    Om het probleem op te lossen zette ik de iMac uit en herstart hem.
    Nu heb ik ontdekt dat ik ook het toetsenbord uit kan zetten en weer herstart wat betreft de bluetooth verbinding. Dan is het probleem ook weer opgelost tot het opnieuw ontstaat.
  • begin eens met een etrecheck-rapport hier te plaatsen, dan is er meer te zien:
    http://www.etresoft.com/etrecheck

    dikwijls zijn het exotische programma's die problemen veroorzaken...
  • In kan je verzekeren dat ik VOOR het installeren van E.C. GEEN ENKEL probleem had.
  • timoshatimosha    Moderator
    @ReneR

    Als je niet wenst mee te werken aan de oplossing van jouw problemen kunnen we het topic misschien beter sluiten.
  • November 2015 aangepast
    Ik heb dus precies hetzelfde als hieronder gekopieerd.
    Is er al een oplossing?
  • Hoi,ik krijg een melding met een lampje? ((etrecheck.rtf Uploaded file tipje is not allowed))
  • QuintenQuinten    Moderator
    Discussie heropend en samengevoegd.
Log In of Registreer om te reageren.