Gmail via Mail-app werkt niet

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo allen!

Sinds kort doet mijn Sparrow-app het niet meer dus ben ik maar weer overgestapt naar de prachtige interface van Apple's Mail-app.

Nu krijg ik echter mijn account niet goed werkende.. Als ik alle stappen doorloop via "Mail > Voeg account toe..." krijg ik na een tijdje wachten dit scherm:
image

Wie helpt mij met het verlossende antwoord? Het betreft dus een Gmail-adres in de Mail-app van Apple zelf.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2015 aangepast
    Hallo,

    Heb je het account toegevoegd via de standaard instellingen van Google zelf, hiermee bedoel ik niet "Voeg andere account toe..." maar het Google symbool zelf.

    Je kan altijd proberen om via Internetaccounts in Systeemvoorkeuren het account toe te voegen.

    Anderzijds controleer je best ook even of de poort dat Gmail gebruikt (ik ken die niet uit het hoofd) open staat op je Router.
  • Ik heb het via systeemvoorkeuren > internetaccounts gedaan en via de Mail-app zelf. Beide hetzelfde resultaat.
    Ik kan niet kijken of de poort wordt toegestaan, want het is op mijn werk. Zal vanavond eens kijken of het thuis wel gewoon werkt.
Log In of Registreer om te reageren.