iTunes bibliotheek verplaatsen

Hallo, ik wil mijn iTunes bibliotheek van mijn macbook (liefst naar de airport time capsule) externe schijf verplaatsen, maar als ik de tips die ik op deze website volg en uitvoer, krijg ik het niet voor elkaar, iedere keer als ik weer mn macbook opstart, zit het weer op de oude plaats.
dus wat doe ik fout, ik kom er niet meer uit.

bijv. dank voor jullie hulp.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Eerst en vooral de iTunes bibliotheek verplaatsen naar de Time Capsule kan, maar dit zorgt voor vertraging, als je wilt een film streamen, als je computer een back-up maakt. Ook word er van de bibliotheek geen back-up meer gemaakt, dus als de Time Capsule crasht, dan heb je geen versie meer van je iTunes bibliotheek. Gebruik dus een externe harde schijf voor je bibliotheek.

    Kan je me zeggen welke map je hebt aangeduid. Het moet de map iTunes Media zijn en niet de bovenliggende map iTunes.

    Ik plaats nog even de link naar het artikel: http://www.appletips.nl/de-itunes-bibliotheek-verplaatsen-naar-een-externe-harde-schijf/
  • bedankt voor je reactie, ik had idd de map iTunes media verplaatst, maar tot op heden geen succes.

    ik ga de link van je proberen.
    thnx
  • ah dat is dus wat bij mij niet werkt, misschien komt dat omdat ik nu el capitan heb...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Onder El Captan werkt dit wel nog prima hoor.
    Ik raad je aan na het verplaatsen van de map en het aanduiden dat je het volgende ook nog eens doet:
    Archief > Bibliotheek > Bibliotheek Ordenen en vink Verzamel bestanden aan. Dit proces zal enige tijd in beslag nemen, naar gelang de grote van de bibliotheek.

    Na dit proces, herstart je iTunes en kijk je in de Instellingen of het pad nog altijd correct is. Je kan dan het bibliotheek verwijderen, (lees: verplaatsen naar een locatie voor eventuele back-up).
    Ter controle kan je altijd een App zoeken in je bibliotheek en daar van de informatie opvragen. In het info venster zal nu ook de locatie aan worden getoond.
  • okey bedankt ik ga het nog eens proberen
  • Hoi Quinten, het ziet er naar uit dat het nu gelukt is.
    hartelijk bedankt voor je hulp :-)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk om te horen. Ik sluit de discussie.
Log In of Registreer om te reageren.