iCloud foto bibliotheek in gebruik wel 'gezichten' op mijn Mac maar lege pictogrammen op mijn iPhone

2 dagen bezig om alles naar iCloud bibliotheek over te zetten. Gelukt, via een nieuwe mac, en ook op iPhone 6s.
16000 foto’s…. was er erg lang mee bezig, maar gelukt…. alleen….
op mijn mac staan keurig alle ‘gezichten’ met afbeeldingen maar op mijn iphone allemaal ‘lege’ namen….
heb ook al bibliotheek hersteld, maar helaas….
Iemand een tip wat ik nog zou kunnen doen dat de gezichten ook op mijn iphone zichtbaar worden?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je al eens geprobeerd om op je iPhone in iCloud uit te loggen, hierna gsm te herstarten (home en sluimer knop ingedrukt, tot Apple logo verschijnt) en terug in te loggen in iCloud?
  • Bedankt voor de tip, geprobeerd maar ook helaas....
    Zo jammer, ben uren (voorheen in iPhoto) bezig geweest met gezichtenherkenning.
    Hij geeft ze wel op de Mac weer maar nog steeds niet op de iPhone...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik gebruik gezichten niet op mijn computer, maar ik heb het even opgezocht voor je:
    Gezichten word niet ondersteund op iOS toestellen maar je kan wel het volgende doen:
    1. Ga naar een gezicht
    2. rechtsboven ga je naar het plusje en klik je op Slim Album
    3. Geef je Album een naam, bij voorkeur: Gezicht [Naam persoon]
    4. Kies bij de filter Gezicht • is • [Naam persoon]
    5. Maak album nu aan.
    6. En synchronseer nu de iPhone, deze zouden nu verschijnen op de iPhone
  • Hoi Quinten! Bedankt dat je het voor me hebt willen op zoeken, ben er gelijk mee aan de slag gegaan, en dit werkt inderdaad, op mijn mac staat nu een slim album met bijv die van mijn dochter "nikita". Op mijn iphone zie ik deze nog niet na synchronisatie... maar wat me nu opviel was toen ik bij vergrootglas ging zoeken naar dit album, 'nikita' wel voorbij kwam onder de noemer 'gezichten'!! Ze zijn dus wel aanwezig, alleen via 'zoeken' maar te bereiken. 'gezichten' blijft leeg
    Aldaar, ik ben blij met je tip, anders had ik dit dus niet ontdekt ;)))
  • QuintenQuinten    Moderator
    Graag gedaan. Ik dank je nog extra voor deze tip.
Log In of Registreer om te reageren.