Synchronisatie contacten tussen verschillende iCloud accounts?

November 2015 aangepast in iCloud
Bestaat er een methode, waarbij ik contacten kan synchroniseren tussen verschillende icloud accounts
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan een 2de iCloud account toevoegen in instellingen of Systeemvoorkeuren. En enkel daar contacten activeren. Om zo op de verschillende apparaten juist dit account te gebruiken voor contacten.
    iOS: Instellingen > Mail, Contacten, Agenda > Nieuwe account > iCloud
    OS X: Systeemvoorkeuren > Internetaccounts > iCloud
  • Maar ik kan via icloud, toch maar met een account inloggen of zie ik dat verkeerd
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan inderdaad met 1 account inloggen in het speciale scherm. Dit is dan het hoofdaccount. maar je kan wel internet accounts toevoegen zoals Outlook, Gmail maar ook iCloud dus.
  • misschien moet ik even wat meer duidelijkheid geven waar we naartoe gaan
    Op het werk gebruiken we outlook exchange voor het mailen. We doen het in Outlook, omdat we van verschillende mensen die Apple verkopen dat exchange en mail niet zo goed samenwerken en meer problemen geven dan goed is

    Dus iedere medewerker heeft op het bureel zijn eigen exchange account.
    Bedoeling is natuurlijk ook dat iedere medewerker beschikt over al de contacten die gebruikt worden op het bureel. Daz als ik een contact toevoeg dat als mijn collega bob een mail naar jou wil sturen en ik jou contact al heb toegevoegd, hij ook meteen jou gegevens in zijn contactenlijst heeft geplaatst.

    Als we natuurlijk dit contact toevoegen aan mijn exchange account, zal dit natuurlijk niet te zien zijn bij mijn collega. Dus hebben we een extra exchange account gemaakt met de naam adresboek. Hier komen geen mails binnen of worden er geen verstuurd. Maar alleen contacten toegevoegd.

    Waar ik nu dacht naar toe te gaan was als ik nu voor iedereen een iCloud account aanmaak, hoe kan ik dan via contacten ervoor zorgen dat iedereen de laatste contacten heeft. Desnoods voor iedere account een extra opslag voorzien voor het opslaan en behouden van de in en uitgaande mails.

    nul moet ik werken met die exchange account agenda om onze contacten te synchroniseren, maar bvb groepen worden niet gesynchroniseerd, terwijl ik dacht dat dit bij contacten wel het geval was

    Is dit mogelijk? weg van exchange en overschakelen naar iCloud en dan een iCloud aanmaken voor het beheer van de contacten en alle iCloud accounts extra opslagruimte toekennen?

    mvg
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    @tismacfan

    Ik heb je in het onderstaande topic al eens uitgelegd hoe je dat kan oplossen met een OS X server:

    http://genius.appletips.nl/discussion/2328/icloud-op-bedrijfsniveau#latest
  • Ja klopt ook hier ben ik even ten rade gegaan bij Apple dealer, maar ook daar bleek dit toch geen zo'n evidente oplossing
    tenzij jij me stap voor stap op weg kan zetten om alles te configureren
    Ik heb je topic gelezen, maar gezien ik toch mijn beperkingen heb binnen het server verhaal loop ik toch vast

    mvg
    Pascal

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.