Bestanden verkleinen in Foto's

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
In Foto's (versie 1.2) kan ik niet vinden hoe ik bestanden kan "resizen". Het lukt me op mijn Mac alleen als ik na eventuele bewerking de foto opsla, vervolgens weer open met Voorvertoning en het daarin doe (via Extra's - Pas grootte aan) en vervolgens de foto weer opsla waar die thuishoort. Erg omslachtig allemaal.
Iemand een idee hoe dat handiger kan?

Reacties

  • Vanuit Foto's de foto selecteren, shift-⌘-E, Grootte .
    Is dit wat je bedoeld?
  • Komt in de richting, maar is het nog niet (helemaal): ik zou graag de pixelgrootte e.d. zelf willen bepalen i.p.v. kiezen. Zoals in Voorvertoning - zie voorbeeld.
  • Ik heb het zelfde probleem, een foto,s die ik maak met mijn iphone zijn allemaal 2,6 mb, die zijn goed, maar om ze te versturen in een advertentie zijn ze veel te groot, hoe kan ik op een simpele manier de mb aanpassen , ik bedoel ze gewoon aanpassen volgens mijn wensen
  • Met Exporteer (de tip van berendvy) kom je in Foto's een eind, maar het is wel even zoeken. Ik zou het handiger vinden om de modus Bewerken hiermee uit te breiden. En dan ook graag meteen (zoals in Voorvertoning) laten zien hoe groot het bestand is na de afslankingsoperatie, zodat je eventueel direct nog kunt kiezen voor een andere optie.
  • shift-cmd-E inderdaad en dan bij 'grootte' naar 'aangepast'.
    Hierin kan je de grootte in punten aanpassen, staat standaard op 1000.

Log In of Registreer om te reageren.