Batterij loopt leeg/batterijgebruik bij geen gebruik/batterij - wifi?

Sedert een week sukkel ik voor het eerst met de batterij van mijn iPhone 5s, laatste versie ios9.

Na een oplaadbeurt loopt de batterij leeg en toont hij gebruik aan terwijl ik hem niet gebruik.
zelf al herstel gedaan, waarna het een weekje beter/goed ging.

na een week zelfde probleem.
gisteren vastgesteld dat wanneer ik wifi en dataverbruik uitzet, mijn batterij normaal weinig verminderd en mijn gebruik zonder niet te gebruiken niet toeneemt (wat dus normaal is).
dus mijn conclusie: iets te maken met wifi?

vervolgens icloudsync uitgezet en wifi en dataverbruik weer aan: alles lijkt ook normaal
dus mijn conclusie: iets te maken met sync iCloud?

ben deze morgen naar premium retailer geweest.

test duidt en toont aan dat batterij oké zou zijn en dat het probleem dus ergens anders moet gezocht worden: bij app of software of bij gps.

Hun advies:
1 - na hun aanpassingen en testen, laten leeglopen, volledig opladen en het verbruik opvolgen
2 - indien niet beter: iPhone wissen: opnieuw instellen op iPhone zelf. Geen back-up meer terugplaatsen, maar alles handmatig opnieuw er op stellen: apps via App Store, rest via iTunes (muziek, foto's etc...) Ik ben berichten, gezondheidsgegevens etc wel kwijt, maar zou wel een terug normaal werkend toestel moeten hebben.

Voor ik deze ingrijpende wijziging doe: iemand ervaring? Riskeer ik weer tegen hetzelfde probleem te lopen.

op dit moment:
iPhone wordt niet gebruikt ...
15u10 - 100 %
15u45 - 97 %
16u00 - 95 %
16u10 - 94 %
Hij loopt dus leeg, iets sneller dan normaal - want ik gebruik hem niet - maar toch niet zo opvallend?
Wat ik vreemd blijf vinden: gebruik 46 min?!! Stand-by 1uur en 1min.

Hij geeft gebruik van 46 minuten aan terwijl hij gewoon vergrendeld naast mij neerligt?

Normaal verwacht ik na een uur bij weinig/geen gebruik (weinig notificaties en beperkt mailverkeer) slechts 99 of 98 %?

ondertussen 93%...

Op den duur ziet men spoken?! Ik ben toch redelijk iPhone afhankelijk (telefoon,agenda, mailing, wekker)

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Enkele vragen, na gebruik van een app sluit je hem af, (dubbel drukken op de homeknop)?
    Heb je de batterij al eens gekalibreerd? s'Avonds rond de 20% hebben in de stekker steken, met een Apple adapter en home- en sluimerknop ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt. Laat dan je iPhone gerust tot de volgende ochtend. Deze zal er nu een stuk langer over doen om de laatste 20% op te laden.
    Speelt u spelletjes die in de achtergrond nog data moeten verzamelen?
    iCloud verwijderen en terug toevoegen.

    Andere tips om energie besparend te zijn:
    Energiebesparingsmodus vroeger inschakelen;
    Bewegende achtergrond uitschakelen;
    Verminder beweging in Toegankelijkheid;
    Verhoog contrast: minder doorzichtig, kleuren donkerder, verminder witpunt;
    Filmen op lagere resolutie;
    Privacy de locatiegegevens toestemming beperken bij verschillende app's;
    Bluetooth uitschakelen;
    Edge gaan gebruiken ipv 3G of 4G;
    Widgets gaan beperken/uitschakelen;
    App Toetsenborden verwijderen;
    Siri uitschakelen;
    Automatische helderheid uitschakelen en helderheid ook verlagen;
    Datum en tijd, Stel automatisch in uitschakelen;
    Automatisch slot op 1 minuut of 30 seconden;
    Geen Adblock apps gaan gebruiken;
    Indien je geen Apple Muziek hebt kan je Apple Music verbergen.
    Updates & downloads via Mobiele data uitschakelen.
    Mobiel data gebruik beperken voor bepaalde apps, zoals nieuws apps, games.
  • dank voor de tips

    Na gebruik van een app sluit je hem af, (dubbel drukken op de homeknop)?
    > Ik schuif de app na gebruik steeds naar omhoog weg in het meerbladig overzicht. er staan dus nooit app's open.

    Heb je de batterij al eens gekalibreerd? s'Avonds rond de 20% hebben in de stekker steken, met een Apple adapter en home- en sluimerknop ingedrukt houden tot Apple logo verschijnt. Laat dan je iPhone gerust tot de volgende ochtend. Deze zal er nu een stuk langer over doen om de laatste 20% op te laden.
    > Ik heb dit al meermaals geprobeerd echter zonder de lader aan te sluiten en in de stekker... Gewoon home- en sluiterknop ingedrukt tot apple logo verschijnt, maar dus niet met lader er nog in! Dit zal ik dus eens uitproberen!

    Speelt u spelletjes die in de achtergrond nog data moeten verzamelen? > neen

    iCloud verwijderen en terug toevoegen. > Met iCloud verwijderen: bedoel je dan de reservekopie verwijderen of nog niets anders?


    De andere energiebesparende tips kende ik al ... sommige pas ik toe, andere niet: mijn telefoon deed het goed tot vorige maand en mijn verbruik/gebruik is niet gewijzigd, integendeel: ik heb veel minder apps staan. bepaalde tips gaan echt wel te ver: het is en blijft een smartphone.
  • QuintenQuinten    Moderator
    app afsluiten, dat bedoelde ik :)

    Het account van de iPhone halen: Alles in iCloud uitschakelen, en account van gsm verwijderen, terug toevoegen op iPhone en alles terug inschakelen ook reservekopie.

    Inderdaad sommige tips gaan echt ver, maar die zijn er om de batterijduur te verlengen als je je geen oplaad mogelijkheid hebt in de buurt voor 24 uur.
  • Je schreef: Het account van de iPhone halen: Alles in iCloud uitschakelen, en account van gsm verwijderen, terug toevoegen op iPhone en alles terug inschakelen ook reservekopie.


    Kan je dit in een concreet stappenplan beschrijven? Onder instellingen dienen wellicht enkele zaken te gebeuren.
    ik veronderstel niet dat het hier je bedoelt: Algemeen < Stel opnieuw in < wis alle inhoud...

    Het is wellicht te doen rond Instellingen - iCloud? of kan dit ergens anders.

    Ik ben normaal vlug mee en de normale instellingen zijn altijd duidelijk. Het cloud gegeven levert bij mij soms vragen en onzekerheid op..

    Dank je voor Uw begeleidende hand!

  • QuintenQuinten    Moderator
    Die "Algemeen < Stel opnieuw in < wis alle inhoud" bedoel ik zeker niet, dit verwijderd alle gegevens van de iPhone en dat willen we niet. Dit staat gelijk aan een herstel van de iPhone via iTunes maar zonder dat er een back-up(alle gegevens) word terug geplaatst.

    Wat ik wel bedoel, met volgend stappen plan:
    1. Ga naar Instellingen > iCloud.
    2. Je kan daar alles uitschakelen (de knoppen), Als ze vragen om gegevens op de iPhone te bewaren, mag je dit accepteren.
    3. Onderaan de pagina zie je dan Log uit En klik daar op.
    4. Na deze stap dien je de iPhone te herstarten met home- en sluimerknop ingedrukt te houden tot het Apple logo verschijnt.
    5. Ga terug naar Instellingen > iCloud en Log terug in.
    6. Zorg dat alles terug is ingesteld/toegevoegd als voorheen.
  • Dank!
    Duidelijk en wel!
    Bedankt voor je respons en hulp!!

    Alsof je reactie invloed heeft: Intussen gedraagt mijn iPhone zich - na nieuwe oplaadbeurt - opnieuw bizar genoeg normaal?

    vandaag dus opnieuw aan de lader tot 100 % met kalibratie vooraf zoals door U geadviseerd. Het opladen ging zeer vlot en geen warmtegevoel.

    nu 1 uur stand-by ... nog steeds 100 % en slechts 5min gebruik (spieken op de iPhone) en 1uur stand-by!? Dus zoals het hoort te zijn en het altijd al was?!
    Heel vreemd: ik deed niet echt iets speciaal?

    Ik houd dit dus achter de hand mocht ik opnieuw geconfronteerd worden met dit "probleem" ... Als er al logica achterzit: wellicht volgende week maandag/dinsdag 23/24november?!

    Hopelijk kraai ik nu weer niet te veel victorie.

    het zal inderdaad ergens liggen aan een instelling of app of synchronisatie die op de achtergrond blijft draaien, maar hoe of wat: het blijft een mysterie.

    Blij dat ik hem nog niet gewist heb...!
  • gewoon ter info:

    na gisteren reeds 16u34 verder, nog steeds 90 % waarvan 16u34 stand-by en 38 min gebruik!!
    onverklaarbaar? Op maandag en dinsdag zuigt hij de batterij en nu ben ik er al heel lang mee aan het doen?!!

    wordt vervolgd...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is heel leuk om te horen. Ik sluit deze discussie af. Moest er toch nog problemen zich voortdoen, dan maak je een nieuwe discussie en dan kan ik ze samenvoegen zo dat het bij het zelfde onderwerp blijft.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.