Logo inplakken in standaard handtekening Apple-mail

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Wie weet hoe ik in het apple-mailprogramma in een standaard e-mailondertekening (handtekening) een logo kan opnemen?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Je hoeft enkel het logo te openen in Voorvertoning. Alles selecteren en te kopiëren (comando A en comando C). Mail hoef je dan in de handtekening te plakken (comando V)
  • Ha Quinten, Dank voor je reactie. Maar was het maar zo simpel;-)
    Misschien heb ik het niet duidelijk opgeschreven;
    Ik heb een visitekaartje (dat ik inderdaad in voorvertoning kan openen).
    In het programma 'mail' ga ik naar voorkeuren en dan vervolgens naar handtekeningen. Daar wil ik een nieuwe handtekening aanmaken, waarin mijn visitekaartje staat. Als ik daar in het vak van de nieuwe handtekening ga staan, klik en cmd-V toets, komt niet mijn visitekaartje daar te staan (maar een eerder gekopieerde tekst). Dit gebeurt dus steeds opnieuw. Lijkt mij toch dat dit met de Apple moet kunnen??
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je moet van je visitekaartje een png of een jpg maken, en deze selecteren en plakken, je hebt nu een pdf van je visitekaartje waarin je tekst kan selecteren. In Voorvertoning Archief > Exporteer en kies voor jpeg of png
  • Dit onderwerp staat nu in iOS 9, maar volgens mij gaat het over OS X. Ik ben wel erg benieuwd hoe men dit onder iOS werkend heeft gekregen. In OS X werkt het bij mij prima, onder iOS werkt het niet, dan krijg ik alleen een omtrek en naam van het plaatje, niet de afbeelding zelf.
  • gaat inderdaad over OS X.
    ik krijg het in het handtekeningen blokje niet voor elkaar.
    Hij voegt het nu bij in de email als een attachment :-(
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat klopt alle afbeeldingen die worden geplaatst zijn bijlagen dus ook je logo, dit kan je niet veranderen. Maar een mail met dus wat opmaak zal terug worden opgemaakt bij de ontvanger indien dit is ingesteld bij de ontvanger.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Benno123 op iOS is dit een soortgelijke handeling:
    1. in Foto's ga je naar het logo en klik je op het delen icoontje om dan op kopieer te klikken.
    2. Ga in Instellingen > Mail, Contacten, Agenda naar Handtekening. kies daar voor alle accounts of Per account.
    3. Type eerst je tekst, en houd je vinger op het scherm om je afbeelding te plaatsen, het ziet er op zich dan lomp uit, maar dit is wel de mogelijkheid om een logo afbeelding te plaatsen als handtekening.
  • Thanks Quinten,
    Ik ga het uitproberen:-)
Log In of Registreer om te reageren.