Apple Byte #4: Apple Music is een betere manier om muziek te luisteren dan Spotify of Deezer.

QuintenQuinten    Moderator
November 2015 aangepast in Apple bytes
Nieuw op appletips genius is de 'Apple Byte van de week', iedere week bieden we jullie een kritische stelling aan waarover gediscussieerd kan worden. Ben je het eens of oneens met de stelling en waarom? In de Poll kun je jouw stem uitbrengen, maar we lezen natuurlijk graag waarom! Om te regeren of te stemmen op de poll dien je een account te hebben

Apple Music is al enkele maanden beschikbaar en de 3 gratis maanden is voor de meesten onder ons al voorbij. In deze Appe Bytes willen we weten of de streammingsdienst nu beter is dan zijn concurrentie. Laat zeker in de reacties achter waarom je het eens/oneens bent.

Reacties

  • Ik was aan het instellen om de iTunes muziekbibliotheek te indexeren in het Sonosprogramma, toen ik vaststelde dat al mijn afspeellijsten uit de iTunes bibliotheek verdwenen zijn.
    Ik ben gestart met het terugzetten van een backup van de Muziekmap via een airport TimeCapsule(wifi-6u).

    Kent er iemand een kortere weg via iCloud of zo?
  • Terugzetten van Backup heeft geen enkele verandering gebracht.
    iTunes toont enkel de aangeschafte nummers/albums.
    Ik heb al de iTunes Library.itl vervangen door een Previous iTunes Library, maar dit biedt ook geen oplossing.
    Uitloggen en terug inloggen in Store helpt ook niet.
    Ik heb wel recent mijn wifi netwerk hernoemd en terug opgebouwd.
    Iemand een tip?

    JM





  • Iemand die weet hoe ik dit kan terugkrijgen?
    De teruggeplaatste Backup was 44Gb groot, dus daar zit nogal een verzameling muziek in.
    Deze kan ik dus niet meer terugvinden/openen in iTunes.
    Ik heb onlangs mijn abonnement Apple Music opgeschort tot zij Sonos streaming ondersteunen.
    Zit daar een bug in?


  • Waar is de keuze "ik heb nog nooit een streamingsdienst gebruikt"?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @Lebro deze zit er helaas niet bij maar je hebt wel gelijk. Heb je wel een voorkeur, als je één zou gaan kiezen in het huidige aanbod?
  • JMRJMR
    November 2015 aangepast
    Gebruikers van Sonos blijven met Apple Music voorlopig in de kou, waar Deezer en Spotiy hun aanbod wel rechtstreeks beluisterbaar maken.
    Ik verdenk Apple Music er zelfs van mijn iTunes bibliotheek beschadigt te hebben toen ik mijn gratis proefperiode heb opgezegd om bovenstaande reden.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @JMR kan je hier eens wat meer specifieker over zijn, wat zou het beinvloed hebben? Afspeellijsten, keuze muziek, genius of andere?
  • Update: Blijkbaar heeft het terugplaatsen van de Backup of het vervangen van de iTunes Library.itl toch resultaat gegeven (druk/traag wifi netwerk), alle eigen albums komen terug binnen in de iTunes bibliotheek, nu nog uitkijken naar de afspeellijsten, maar dit is het laatste van mijn zorgen, die kan ik opnieuw samenstellen.

    JM
  • Hallo Quinten, enige dagen geleden was mijn iTunes bibliotheek praktisch volledig leeg, ( heropstart nieuw netwerk?) enkel de aangeschafte nummers/albums stonden nog in de Cloud.
    Alle zelf geïmporteerde albums waren verdwenen, alsook de afspeellijsten die we daarvan maken.
    Ik heb toen die volgende discussie aangemaakt en recent aangepast.

    /iTunes afspeellijsten verdwenen/


    Dank u wel voor alle voorgaande en komende tips op dit forum!

    JM
  • QuintenQuinten    Moderator
    @ JMR Ik heb je vorige discussie hierin samengevoegd, zelf gebruik ik niet Apple Music maar, ik zal je proberen hierin te helpen:

    Ik vrees er voor dat je de Afspeellijsten kwijt bent.
    (in de toekomst)
    Om Afspeellijsten terug te kunnen hebben kan je voorafgaand je afspeellijsten exporteren, dit word in de vorm van een txt bestand bewaard: Archief > Bibliotheek > Exporteer Afspeellijsten.
  • JMRJMR
    November 2015 aangepast
    Prachtig, nooit aan gedacht die iTunes lijsten te exporteren zoals ik met oa. iMovie video's wel doe!
    Grote merci

    JM
  • Die geéxporteerde afspeellijsten zijn dus txt bestanden(platte tekst), en geen muziekbestanden, dus enkel de lijst met de naam van de songs?
    En dit kan ik niet terug converteren naar muziek na het terugplaatsen van een backup?
    Bestaat er eigenlijk een Map waar mijn fysiek geïmporteerde muziek in opgeslagen blijft op de Mac(buiten iTunes)?

    JM
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja die bestanden bevatten enkel naam van de song. die bij een afspeellijst horen.
    Je kan wel terug Archief > Bibliotheek > Importeer afspeellijst, nu maakt hij de afspeellijst terug aan met in de oorspronkelijke volgorde alle muziek dat hij terug vond in je iTunes bibliotheek.

    De iTunes map waar alle muziek in staat is op het volgende pad ~/Music/iTunes/iTunes Media
    Tip: Zorg er voor dat in Voorkeuren van iTunes onder Geavanceerd het volgende is aangevinkt: Kopieer bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek. Indien dit nog niet was aangevinkt ga je naar Archief > Bibliotheek > Orden Bibliotheek, en vink aan Verzamel bestanden. iTunes controleert nu of er externe bestanden in de bibliotheek staan en kopieert deze naar het pad bovenaan vermeld.
  • Dank u Quinten, het exporteren en terug importeren van een afspeellijst werkt prima!
    Nu kan ik belangrijke muzieklijsten veilig opslaan en terughalen bij een probleem.
    Dit is de oplossing die ik zocht.

    JM
  • "14 November
    Gebruikers van Sonos blijven met Apple Music voorlopig in de kou, waar Deezer en Spotiy hun aanbod wel rechtstreeks beluisterbaar maken.
    Ik verdenk Apple Music er zelfs van mijn iTunes bibliotheek beschadigt te hebben toen ik mijn gratis proefperiode heb opgezegd om bovenstaande reden."


    Zopas Apple Music abonnement terug geactiveerd en alle eigen music afspeellijsten heb ik netjes teruggekregen in de muziekbibliotheek!!!
  • Ik mis bij Apple music een gratis versie.Dit is bij Spotify wel mogelijk.Wel korte reclame eens in een half uur, is voor mij geen probleem.
Log In of Registreer om te reageren.