Downloaden en organiseren van programma's

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Beste Genius leden,

Ik heb zonet mijn allereerste macbook air aangeschaft, alsook mijn allereerste apple product met mijn iphone als uitzondering.

Nu had ik vandaag een probleempje om een filmje te bekijken op het internet. Blijkbaar moest ik de nieuwe adobe flashplayer nog downloaden. Zo gezegd zo gedaan, deze komt mooi in mijn downloadfolder en ik installeer het bestand.

Nu blijft het gedownloade bestand wel in mijn download map plakken. Ik kan het niet verwijderen want het zou ergens openstaan. Is deze file dan de basis van het programma en moet ik hier zelf een mapje voor aanmaken en daar in wegschrijven?

Graag jullie advies.

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Adobe Flash Player wordt aangeboden in een .dmg disk image. Als je het .dmg bestand dubbelklikt wordt het gemount als een disk. Er verschijnt nu een icoontje op het bureablad. Dan kan je Flash Player installeren en dat heb je blijkbaar gedaan.

    Nu moet je het .dmg disk image weer unmounten. Dat doe je door rechts op het icoontje op het bureaublad te klikken en "verwijderen" te kiezen. Als je dat gedaan hebt kan je het .dmg bestand uit de Download folder verwijderen.

    Je moet wel eerst in de voorkeuren van Finder "External Disks" aanvinken anders verschijnt het .dmg icoon niet op het bureaublad:

  • bekijk een .dmg bestand als een VIRTUEEL usb stickje. Zo begrijpen een aantal mensen rond mij het eindelijk.
  • Timosha en floopie, bedankt voor jullie advies. Ik heb de zogenaamde drive verwijderd en daarna kon ik het bestand zonder enig probleem verwijderen.

    Is dit enkel met .dmg bestanden of zijn er zo nog dergelijke waar ik rekening mee moet houden?
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Dit is met elk disk image bestand zo. Dus bv. ook met ISO bestanden die je zou mounten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.