Airplay werkt niet met iMac 2009?

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb een apple tv gekocht de vorige en niet de 4, thuis gekomen en aan de slag gegaan.

Na veel gehannes er achter gekomen dat het niet met mijn iMac werkt model Laat 2009. Icentre gebeld en gevraagd wat nu te doen, na 2 dagen werd ik terug gebeld, dat het helaas niet op mijn iMac functioneert, omdat mijn Beeldscherm dit niet aan kan. Mijn reden om een apple tv te kopen was dat ik op een grootbeeld dan presentaties kon doen. Blijkt dat het wel werkt met iTunes, maar ik kan Word of exel niet via iTunes laten lopen, mijn vraag waarom mn beeldscherm dat dan wel aan kan. Hierop was geen antwoord.
I
Ik werk nu met Parrot en dat gaat perfect.
Mijn vraag is nu eigenlijk waarom heb ik op mijn iMac van laat 2009 geen Airplay, maar wel in iTunes, dit is toch software matig ???
Waarom zit het dan niet standaard In Yoshumite of nu in el Capitain.
Of is dit te simpel gedacht


Ik hoor het graag,
Robbert

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Mijn vraag is nu eigenlijk waarom heb ik op mijn iMac van laat 2009 geen Airplay
    Omdat AirPlay Mirroring met Intel QuickSync hardware accelerated video compressie werkt. De Intel QuickSync hardware functie is alleen aanwezig in de Intel Sandy Bridge, Ivy Bridge (en nieuwer) serie processors.

    Het is dus een hardware functie en geen software functie.
  • oker, helder.

    Dank weer voor je snelle response.


    Slotje?
  • timoshatimosha    Moderator
    Het gevraagde slotje.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.