iTunes blijkt zoeken naar offline muziek

Vreemd probleem met iTunes sinds El Capitan (of sinds het verlopen van mijn gratis Apple Music):
Telkens als ik iTunes open geeft hij een melding: Uw iCloud-muziekbibliotheeksessie is verlopen, login met Apple ID. Vervolgens accepteerd hij mijn wachtwoord, maar rechtsboven blijft er een 'donderwolkje' staan, als ik daar op druk geeft hij telkens direct weer dezelfde melding dat ik moet inloggen.

Als ik vervolgens naar mijn offline muziek wil gaan blijft hij hangen op iCloud muziekbibiliotheek laden...
Wanneer ik in het zoekveld vervolgens zoek naar een bepaald nummer of ik open een afspeellijst kan ik de muziek gewoon zien en afspelen, daarnaast zie ik ook even de gehele lijst wanneer ik een nieuw nummer importeer in iTunes. Wie weet de oplossing?

Synchroniseren met iPhone (voor muziek) wanneer ik deze aansluit werkt overigens nog perfect.

Reacties

  • Ik heb exact het zelfde probleem, erg vervelend en zoek ook een oplossing.
  • Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Als je iTunes opent vraagt hij je apple ID en die geef je. Vervolgens log je bovenin de iTunes balk uit (weet niet of dat nodig is maar vervolgens heb ik iTunes opnieuw gestart) Toen ik weer inlogde leek het probleem opgelost.
  • rienpr, bedankt voor je reactie!
    Je oplossing heeft bij mij ook geholpen, dank!
Log In of Registreer om te reageren.