Foto's verplaatsen naar iCloud

November 2015 aangepast in iCloud
Sinds kort beschik ik over ICloud 200 GB. Al mijn muziek en foto's van de iMac zijn in de Cloud gezet en te zien en horen op de IPads. Toch staat er nog voor 1,8 GB op de iPad zelf. Ook die wil ik naar de Cloud zetten, maar heb geen idee hoe dat moet. Ik kan het niet vinden, in ieder geval.
Wie heeft de gouden tip?

Reacties

  • De gebruikte GB is voor de Geoptimaliseerde Opslag van de foto's op je iPad. Het alternatief is "Bewaar originelen op de iPad" waardoor de gehele bibliotheek ook op je iPad staat.
  • Bedankt voor je reactie. Ik wil juist alle foto's in de cloud en niks op de iPad. Zo'n 23GB in de cloud staan. In het programma Foto's kun je niet zien wat er op de iPad staat en wat in de cloud, toch?
  • Zodra je iCloud bibliotheek actief is staan hier alle foto's in opgeslagen. Wat op je apparaten is opgeslagen is afhankelijk van de eerder genoemde instelling welke per apparaat geldt. Zoals eerder gemeld is er altijd een bepaald gebruik qua GB per apparaat. Bij geoptimaliseerde opslag is het gebruik afhankelijk van het nog beschikbare geheugen van het apparaat. Als bijvoorbeeld nog veel ruimte beschikbaar is dan zal iOS ook nog de laatste volledige foto's lokaal opslaan. (Dus zowel in de Cloud als lokaal; dit komt de snelheid van het ophalen van de foto ten goede). Naar gelang je het "fotogeheugen" nodig mocht gaan hebben omdat er geen "overig" geheugen meer aanwezig is, dan zal iOS dit gaan gebruiken ten koste van de volledige foto's. Een slim en intelligent gebruik van je geheugen dus.
  • Super! Dank je wel, helemaal helder.
  • Hoe kan ik de foto's van mijn iPhone verwijderen zonder dat ze ook van mijn Mac verdwijnen. Als ik het probeer krijg ik steeds de mededeling dat de betreffende foto's van al mijn apparaten worden verwijderd. Ik gebruik iCloud.
  • Ik heb eigenlijk dezelfde vraag. Als ik foto's en vooral video's wil maken krijg ik steeds de mededeling dat er onvoldoende geheugenruimte beschikbaar is.
  • Is deze vraag beantwoord?
Log In of Registreer om te reageren.