Finder zit vast

Ik heb een groot aantal mappen geselecteerd om uit te klappen middels de cursortoets. Nu zit mijn finder vast(strandbal)
Finder opnieuw opstarten helpt niet. Geforceerd sluiten helpt ook niet. Killall Finder helpt ook niet. Reboot helpt ook niet. Spanning eraf stekker andersom erin helpt ook niet.
Nu weet ik het niet meer. Voor de rest loopt alles goed maar mijn finder kan ik niet gebruiken.
Gebruik voorlopig Forklift.

Is dit op te lossen?

Loek

Reacties

  • KorKor
    November 2015 aangepast
    Misschien is de setting file van Finder corrupt. Gezien wat je tot nu toe gedaan heb zou ik die file wissen.

    In Forklift, ga naar View en kies daar "Show Invisible items". Ga naar je Home folder (Gebruikers\gebruikersnaam), dubbelclick op de folder Bibliotheek, ga dan naar de folder Preferences. Zoek in deze folder naar het bestand com.apple.finder.plist en wis dat of verplaats het naar je desktop. Eventueel ook het bestand com.apple.sidebarlists.plist maar dat is waarschijnlijk niet nodig.
    Open de Terminal en geef in killall Finder

    Bij het opnieuw opstarten van Finder wordt een nieuwe com.apple.finder.plist aangemaakt. Helaas moet je dan wel eventueel instellingen die je gewijzigd heb weer opnieuw instellen.
  • @Kor
    Helaas, even leek het erop dat het zou lukken. Daarna kwam toch weer die strandbal en wil hij toch alle mappen openen.
    Finder en sidebarlists verwijderd gehad

    Bedankt voor de genomen moeite.
  • Even had ik de geachte dat mijn macmini El Capitan had draaien en de mac Yosemite, in hetzelfde netwerk, de oorzaak zou kunnen zijn. Maar dat lijkt me iets te ver gezocht.

    Hopelijk is er een oplossing.…
  • Ik hoop dat je inderdaad een oplossing vindt. Mijn iMac draait ook Yosemite en mijn MacBook Air El Capitan, ik heb gelukkig die problemen niet.
  • Hij doet het weer. Heb hem gewoon uit laten razen terwijl hij niet in standby ging. Heeft een paar uurtjes geduurd maar dan heb je ook weer wat.
    Everything up to par.
    Dik 6000 mappen in een keer uitvouwen gaan we dus niet meer doen.

    Kor bedankt voor je reactie
  • timoshatimosha    Moderator
    Tof dat het weer werkt. ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.