OS X 10.10 problemen met DVD branden

January 2015 aangepast in Hardware problemen
Ik zou wel eventjes een DVD branden voor m'n dochter op mijn iMac.
Toast was altijd al voor mijn een topper , maar 10.10 ziet de legen cd's niet ,Toast zegt ook geen brand media gevonden.
deze iso ook geprobeerd met schijfhulpprogramma maar ook hier weer hetzelfde kan de lege schijf niet herkennen .
nog andere lege DVD er in gedaan voor de zekerheid maar geen succes .

Wat zie ik over het hooft of heeft er iemand hier een oplossing voor ?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Geen enkel probleem hier op een iMac met OS X 10.10 en een DVD-R. Getest met Toast Titanium 12, Disk Utility en Burn (zie plaatje). Het zal wel een hardware probleem zijn en geen OS X 10.10 probleem.

    Topic verplaatst naar het forum "Hardware problemen".
  • Bedankt voor reactie

    IK heb via linux mint , en VMware het cdtje gebrand lukt wel op dezelfde computer , ik weet het niet ik had toen ook die beta Yosemite en met die verzie had ik er ook al last mee, later een SSD 500 g er ingeplaats en Yosemite geïnstalleerd (toen hij uit was) en weer dat probleem .

    met alle andere systemen geen last gehad , ik was bang dat apple de brander niet meer zou ondersteunen zins er bij de nieuwe iMac er geen brander meer in zit .
    Maar als ik de enigste ben , wat ik een beetje hoop , dan moet het toch een software conflict zijn denk ik.
    /Users/iMac/Desktop/Screen Shot 2015-01-25 om 16.54.03.png
  • timoshatimosha    Moderator
    January 2015 aangepast
    OS X ondersteunt nog altijd de SuperDrive in alle Macs die een SuperDrive aan boord hebben. Heb het ook nog eens geprobeerd op een MacBook Pro Late 2012 met OS X 10.10. DP6. Geen enkel probleem.

    Een verknoeide kext zou ook de reden van het probleem kunnen zijn.
  • sorry voor laate reactie
    misschien probeer ik ook die toast 12 uit , heb nu T10.
    ik ben er ondertussen achter dat het gelukkig alleen met iso is , als ik deze eerst Mount en dan bij video in VIDEO_TS versleep dan werkt het wel .
    Is vreemd maar zo werkt het toch.

  • November 2015 aangepast
    Wat is een "verknoeide kext"? En hoe valt dat te repareren?
    "Systeeminformatie" ziet mijn brander wel onder "FireWire", maar niet bij "Schijven branden".
Log In of Registreer om te reageren.