Printer reageert niet?

November 2015 aangepast in Hardware problemen
ik heb een brother printer die normaal draadloos kan printen.
ik ga naar instellingen op de printer en kies voor WLAN
daar gaat hij zoeken naar mijn netwerk en geeft een keuze van de gevonden netwerken weer
ik kies mijn netwerk
mijn netwerksleutel wordt gevraagd, ik geef deze in en krijg melding op de display van de printer verbonden
Als ik dan ga naar de mac en kies voor printer toevoegen
vindt hij die printer via bonjour. Ik installeer de driversoftware ( laatste update) en de printer komt in mijn keuzemenu

Als ik dan print, springt het printericoon op in mijn dock
maar na enige tijd krijg ik melding printer reageert niet

iemand een idee waar hier het probleem kan liggen aub?

Pascal

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Hoe installeer je de drivers? Doe je dat via een update uit de Mac App Store? Of op een andere manier? Het is altijd beter om (indien mogelijk) de drivers van Apple te gebruiken.

    Begin eens bij het begin. Verbreek de Wi-Fi verbinding en sluit de printer aan met een USB-kabel. Configureer de printer. Als dat gedaan is dan probeer om te printen. Als de printer perfect werkt met een USB-verbinding zou die ook moeten werken met een Wi-Fi verbinding (als er niet te veel storing op het WLAN is).
  • Als ik een USB kabel in de mac en printer steek print hij zonder problemen.
    Ik heb de drivers afgehaald van de site van Brother, uitgepakt, geinstalleerd
    en dan in mijn printersysteem
    software geinstalleerd die voorkwam in de lijst tussen al de printers
    Hoe kan ik het IP adres achterhalen van die printer?

    mvg
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Hoe kan ik het IP adres achterhalen van die printer?
    Dat moet je in de router kunnen zien. Of in de instellingen van de printer als die verbonden is met het WLAN.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.