Gezinsdeling: aankopen doen?

November 2015 aangepast in iCloud
Ik ben aan het kijken om een gezinsdeling te doen met mijn zoon op iCloud
Ik kan deze aanmaken, maar mijn vraag is nu kan hij nu aankopen doen in de store via mijn visa zonder mijn medeweten?
Zo ja hoe stel ik dit in dat dit niet kan. Hij heeft reeds een account iCloud en is meerderjarig, dus ik denk dat die optie van kind niet van toepassing is

mvg
Pascal

Reacties

  • November 2015 aangepast
    kijk eens in dit draadje:
    hier staat mogelijk wat je zoekt
    http://www.appletips.nl/ios-8-toestemming-voor-aankopen-inschakelen-gezinsdeling/

    Als je zoon meerderjarig is moet je wel een afspraak kunnen maken, toch?

    succes ermee
  • November 2015 aangepast
    ja dat klopt, maar soms gaat he zo vlug dat je er niet bij stil staat natuurlijk,
    Dus een extra veiligheid is nooit overbodig vind ik. En volgens dit draadje is het dus volgens mij niet mogelijk

    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2015 aangepast
    Het is inderdaad niet mogelijk, maar een verstandige jongvolwassene moet wel de verantwoordelijkheid hebben om geen domme aankopen te doen. Deze functie is enkel gemaakt zodat kinderen niet zomaar aankopen gaan doen, zoals de vele persberichten vorig jaar.
  • ok, maar stel hij wil een app voor zichzelf downloaded. Hoe maakt hij dan de keuze dat dit via zijn eigen budget gaat of via de gezinsdeling?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ja, bij een betalende aankoop gaat iTunes eerst zoeken bij het account zelf voor een gift-cart en hierna zal deze pas een creditkaart gaan aanspreken, heeft hij deze niet, zal hij bij het gezinshoofd gaan kijken.
  • WesleyWesley    Beheerder
    Als je hem onder controle wil houden kun je alle creditcard mogelijkheden los koppelen bij hem en alleen iTunes kaarten laten gebruiken en dan bepaal jij dat hij iedere 60 dagen €15 krijgt of iedere 90 dagen €50, etc.. Of ja van zijn eigen geld kan ie er ook kopen..

    http://www.appletips.nl/een-itunes-gift-card-inwisselen-2/

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.