Instabiel Wi-Fi na update El Capitan

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Het lijkt er op dat na de update naar El Capitan de ruzie tussen bluetooth en Wifi weer is opgelaaid
Na 10 minuten valt de wifi verbinding weg terwijl de internet verbinding uitstekend is!
Je moet dan wifi uit- en aanzetten en dan gaat het weer.
Komt hiervoor een oplossing want dit werkt niet lekker

Reacties

  • Heeft de update van 10.11.1 dit opgelost?
  • Helaas niet
  • Ik heb exact hetzelfde probleem op de iMac. iPad heeft dit probleem niet.
  • December 2015 aangepast
    Hi,
    Ondanks dat mijn thuisnetwerk een sterk wifisignaal afgeeft valt op mijn macbook na verloop vn tijd de verbinding weg!
    Ik heb dat niet op mijn andere devices (iPhone/ipad)
    Ik los dat probleem op door wifi uit te schakelen en dan weer aan te klikken (via het symbool)
    Graag een definitieve oplossing!
    Wie kan mij helpen?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Update 10.11.2 ?
  • update uitgevoerd voor en na is er niets veranderd
  • QuintenQuinten    Moderator
    @arie, Ik heb ooit eens een script geschreven voor dit. Het kan misschien helpen, Let wel op, alle instellingen van je internet kan je hierdoor verwijderen. Je hoeft enkel op het bestand te dubbelklikken.

    Wat doet het: Het schakelt Wifi uit en navigeert naar de map, jij verplaatst deze bestanden naar de prullenmand, en herstart de computer, OS X, zal opnieuw propere bestanden plaatsen, en jij dient terug connectie te maken met je WiFi.
  • Zou jij mij eens willen vertellen welke bestanden dat zijn want dat script werkt niet bij mij.
  • QuintenQuinten    Moderator
    /Library/Preferences/SystemConfiguration
  • Hallo Quinten

    Ik krijg de melding" display notofication center alert kan niet worden geladen en niet worden gevonden'
    wat nu?
    Je leest op internet dat de Ubee van ziggo de oorzaak is van het wifi probleem en dat je deze op bridge moet zetten met daaraan een andere router?
    Klopt dit?
    Arie
  • timoshatimosha    Moderator
    December 2015 aangepast
    @arie
    Je leest op internet dat de Ubee van ziggo de oorzaak is van het wifi probleem en dat je deze op bridge moet zetten met daaraan een andere router?
    Dat is inderdaad zo. Je kan door Ziggo alle router- en Wi-Fi functies in dat Ubee ding laten uitzetten. Er blijft dan alleen nog maar een modem over. Dan een goede router aansluiten aan de LAN-poort van de Ubee modem.

    Ik heb voor vrienden in Maastricht hardnekkige Wi-Fi problemen op die manier opgelost.
  • QuintenQuinten    Moderator
    @arie, vreemd, ik heb dit getest op verschillende computers en deze werken allemaal goed. Notificatie geeft weer dat je enkel de map-inhoud moet gaan verwijderen, de map inhoud van bovenstaand pad.
  • Tja Quinten, je programma blijft weigeren. Helaas. Dus dit lost mijn probleem niet op
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zoals ik bovenstaande al vermelde, doet het programma enkel het volgende.
    Schakel Wifi uit, en open de map /Library/Preferences/SystemConfiguration In Finder Ga ▸ Ga naar map... en geef er dit pad in. De inhoud van deze map mag je naar de prullenmand verplaatsen en de computer opnieuw opstarten.

    Alternatief kan je OSX opnieuw installeren.
    Zie: http://www.appletips.nl/een-mac-opnieuw-installeren-met-os-x-el-capitan-clean-install/
    Let op dat je het gedeelte van de schijf wissen overslaat en enkel OS X opnieuw installeert door de computer op te starten en cmd⌘ + R in te houden.
  • Hi

    Ik kom terecht in System configuratie

    Ik zie daar niet het door jou aangegeven pad.
    Heeft de storing niet te maken met verkeerde dns servers?

    Arie
  • QuintenQuinten    Moderator
    dat kan, je kan dit artikel volgen dan: http://www.appletips.nl/os-x-dns-cache-geforceerd-verversen/
  • Helaas nog steeds geen oplossing gevonden
    Ht lijkt wel of er een time-out in werking treedt waardoor de server niet meer bereikbaar is ondanks dat wifi op volle sterkte is
    Wie weet de oplossing?

    In elk geval allemaal fijne dagen
Log In of Registreer om te reageren.