Problemen met verbinden met NAS?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Problemen met de finder om verbinding te maken met mijn Lenovo IX2 NAS.
Geeft steeds de melding 'Er heeft zich een probleem voorgedaan bij de verbinding met de server iX2', de server bestaat niet ect......
Nochtans finder ziet de NAS?
Enkel als ik ga via verbind met server manueel kan op de NAS, dit sinds de update El Capitan ?

Enige uitleg hierover of hoe dit is op te lossen zou welkom zijn.

Reacties

  • Zelfde probleem met mijn Xtreamer maar zonder foutmelding. Wat ik ook doe, Xtreamer blijft gewoon onzichtbaar in Finder tot ik via "Finder, Ga, Verbind met server, smb://ip-adres van xtreamer" een verbinding maak. Ik kan tot nu toe ook geen oorzaak vinden, in Yosemite nooit een probleem mee gehad, bij het starten van de Xtreamer was die na een minuutje gewoon te zien in Finder.
  • Na nog wat zoekwerk vond ik dat wij niet alleen zijn met de NAS-verbindingsproblemen. Er zijn mensen met Synologi, WD, Seagate, Xtreamer, enz. met hetzelfde probleem. Het bestaat al van in de beta-versie van El Capitan. Wachten op een volgende update zal waarschijnlijk het enige zijn wat wij kunnen doen en zolang maar verbinding maken met bovenstaande omleiding.
  • Inderdaad denk dat we moeten wachten op een deftige update van Apple.
    Het fenomeen is blijkbaar gekend en hoop dat Apple er werk van maakt want is geweldig irritant. Alles al geprobeerd en de enige App die iets ophelderend brengt voor mee te werken is Commander Pro via FTP de connectie houd met de NAS.

  • KorKor
    October 2015 aangepast
    Ik heb geen problemen met El Capitan en mijn Synology NAS, maar dat komt misschien omdat ik (sinds Lion?) een (Applescript) script gebruik om de shares van mijn NAS te mounten. Dat script wordt automatisch gestart al mijn Mac opgestart is of uit sleep komt. Ook een utility zoals Mountain kan schijven en shares automatisch mounten.
  • October 2015 aangepast
    Inderdaad Kor dit komt omdat je het script gebruikt, zoals ik momenteel werk via de app Commander Pro, maar is wel degelijk niet de bedoeling.
    De Finder in Apple zou dit alles moeten doen. Dus afwachten voor de update als Apple het probleem erkend ?
  • KorKor
    October 2015 aangepast
    Mee eens, maar ik heb bij eerdere versies van OSX problemen gehad, bijv. bij de introductie van Mavericks. Apples interpretatie van SMB2 werd niet meteen door DSM, het besturingssysteem van Synology, ondersteund. Door de shares met CIFS of AFP te mounten werkte het wel, zij het minder snel. Met Lion had ik problemen met een Iomega NAS, het heeft een hele tijd geduurd voordat Iomega goede firmware uitbracht. Sinds die tijd is het script in gebruik.
  • Hallo Kor

    Je hebt het over een script graag wil ik van je weten welke je daarvoor gebruikt.
    Alvast hartelijk dank voor de tijd die je voor mij hieraan besteed.
  • KorKor
    November 2015 aangepast
    Het is een AppleScript programma, het wordt opgestart bij de login items.

    Ik probeerde het script te uploaden, maar dat ging niet.
Log In of Registreer om te reageren.