Mail waarschuwingssignalen kwijt na update El Capitan

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na updaten naar El Capitan doet de badge van MAIL het gelukkig weer goed, maar nu ben ik de geluidsmeldingen in MAIL (geen mail en nieuwe mail) kwijt hoewel alle commando's voor geluiden goed staan. Iemand een oplossing? Overigens sluit ik me aan bij de mening dat het goed is om even een maandje te wachten voordat je een nieuw OS invoert. Er zijn teveel kinderziektes.

Reacties

  • ook ik heb dit probleem
  • Hier hetzelfde probleem; alles al geprobeerd maar geluid blijft weg...
  • hallo,

    sinds el capitan heb ik bij me pop mailbox geen geluid meer als er een mail binnenkomt.

    al geprobeerd:
    ik heb de geluiden veranderd
    een regel met geluid geprobeerd
    mailbox opnieuw toegevoegd.

    helaas allemaal zonder resultaat.

    heeft iemand het zelfde probleem en/of een oplossing?

    groet davey
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • QuintenQuinten    Moderator
    November 2015 aangepast
    @Daedalus @Overhaak46 @madeggs gaat dit ook over een POP3 mailaccount?

    Voorlopig kunnen jullie wel de volgende regel toevoegen (Mail > Voorkeuren > Regels). Voeg nieuwe regel toe:

    Als voldaan is aan een of meer van de volgende voorwaarden:
    Van | bevat |
    Worden de volgende taken uitgevoerd:
    Speel geluid af | Basso (ik kies hier nu een ander geluid, want het kan zijn dat het origineel geluid verdwenen is.)
  • November 2015 aangepast
    @Quinten

    Helaas ook deze manier geprobeerd maar geen resultaat.

    de IMAP mailboxen hebben wel geluid. is een hele vreemde zaak
  • @Quinten,

    Heb ik ook al geprobeerd (wel slim overigens) maar werkt niet.
  • QuintenQuinten    Moderator
    zoals @daveys1992 dit zegt, zal dit een probleem zijn met de POP3 postbussen, de meeste postbussen zijn tegenwoordig IMAP compatibel, het is kwestie van enige opzoekingswerk. Het is wachten tot Apple dit probleem heeft opgelost in volgende updates. Een bugreport kan je altijd hier indienen: http://www.apple.com/feedback/macosx.html

    PS: Indien je toch wenst geluid te hebben, kan het het volgende doen: forward een email naar een ander email adres dat een IMAP account is, zodat het geluid wel nog hoorbaar is. In mail kan je dan het bericht laten verplaatsen in een nieuwe map die je tijdelijk aanmaakt (dat laatste doe je ook via Regels in Mail).
Log In of Registreer om te reageren.