Na installatie El Capitan is Time Machine schijficoon veranderd van groen met klokje naar geel.

November 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na installatie El Capitan is Time Machine SCHIJFICOON op het Bureaublad veranderd van GROEN met KLOKJE naar GEEL. Time Machine backup lijkt wel te werken omdat bij Time Machine-Voorkeuren de datum van Oudste, Nieuwste en Volgende Kopie aangegeven wordt en daar het Icoon groen is met klokje erin. (Je hoort/ziet hem t.b.v. nieuwe backup ook werken.) Echter, als iMac uit de slaapstand komt, wordt mij verteld dat ik de Backupschijf eerst had moeten loskoppelen, alvorens hem te verwijderen. Het Icoon blijft daarna echter GEEL. Dus hij doet schijnbaar wel en niet mee binnen het besturingssysteem.
Iemand een idee?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Voer het onderstaande terminal commando uit:

    Killall Finder

    het TM icoontje is nu weer groen.
  • November 2015 aangepast
    Bedankt Timosha voor je snelle reactie !
    Kun je me misschien nog vertellen waar ik dit commando kan intypen?
    (Ik weet dit soort dingen binnen Windows wel, maar bij de Mac nog niet).
    Bijvoorbaat Dank!
  • timoshatimosha    Moderator
    In de Terminal. Die kan je vinden in Programma's/Hulpprogramma's
  • Gevonden Timosha, + uitgevoerd. Werkt op dat moment wel, maar bij opnieuw opstarten staat het icoon toch weer op geel. Krijg alleen niet meer de boodschap 'eerst loskoppelen, alvorens te verwijderen'.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2015 aangepast
    Werkt op dat moment wel, maar bij opnieuw opstarten staat het icoon toch weer op geel.
    Klopt! En dat is een bugje/schoonheidsfoutje in OS X El Capitan. De kleur van het icoon heeft verder geen invloed op de functionaliteit van Time Machine.
  • Oké,
    Zal wel goed komen met een volgende update. Boodschap 'Eerst schijf loskoppelen alvorens hem te verwijderen' komt overigens ook weer.
    Time-machine werkt wel goed, denk ik. Ik maak me geen zorgen.

    Bedankt Timosha!
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan zetten we er een slotje op ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.