iCloud op bedrijfsniveau

October 2015 aangepast in iCloud
Even een vraagje mbt werken met icloud op bedrijfsniveau.

We hebben op het bedrijf 8 imacs staan
de bedrijfsleiders hebben elk hun iphone.

Bedoeling is dat de medewerkers elkaars agenda kunnen zien en dat deze gesynchroniseerd is via icloud
wat mail betreft willen we een centraal systeem waar alle contacten inkomen zodat iedereen deze kan gebruiken met zijn mailprogramma.
We werken met exchange.

Het probleem die we nu hebben is dat we één gemeenschappelijke icloud account hebben. Maar als de gebruiker van de ipone bvb privefoto's neemt zijn deze natuurlijk ook te zien bij de medewerkers, wat niet de bedoeling is

Iemand een oplossing hoe een bedrijf werkt binnen het mac gebeuren met icloud

mvg
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Elk kan via iCloud een account aanmaken voor:
    Agenda: je kan publieke agenda's delen, waar anderen kunnen op abonneren en zelf toevoegen.

    Exchange voor je contacten heb ik geen ervaring mee, maar het is wel interessant om juist voor dat één gezamenlijk account gebruiken.

    Verder kan je ook er voor zorgen dat Mijn Foto Stream op alle apparaten is uitgeschakeld waardoor geen foto's bij een ander terecht komen.
  • ok, maar als ik dan ingelogd ben met mijn icloud account, hoe maak ik dan een contact aan die voor iedereen bruikbaar, en zichtbaar is en ook voor iedereen synchroniseert.
    Dat is juist voor mij het probleem

    Als ik het goed begrijp moet ik uitloggen met mijn icloud, inloggen met de gezamenlijke, contact aanmaken, weer uitloggen of hoe zie je dat juist?
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zo is dat, wat je ook kan doen is een Vcard aanmaken van het contact en deze rondsturen, dat kan via icloud.com of op de toestellen zelf, delen is dan via een bericht, mail of Evernote bijvoorbeeld.
  • eigenlijk heeft Apple niet direct een oplossing voor bedrijven, waar iedereen zijn eigen agenda heeft, en die voor iedereen raadpleegbaar is, maar een centrale plaats met alle contacten voor de medewerkers van het bedrijf.

    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    @tismacfan

    Natuurlijk heeft Apple een oplossing voor bedrijven. Kijk eens naar OS X Server 5.0.15 in de Mac App Store. Voor een klein bedrijf kan die server zelfs op een Mac Mini draaien.
  • wij hebben een mac OS server staan. kan je me anders hiermee op weg helpen om dit te configureren en aan de praat te krijgen.
    Ik hoop dat de vraag en wat ik wil bereiken duidelijk is
    Pascal
  • timoshatimosha    Moderator
    Lees het Collaboration hoofdstuk eens:

    https://www.apple.com/support/osxserver/collaboration/

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.