Nummers bewerken in iTunes

Iemand enig idee hoe ik enkele nummers van een album kan bewerken. De info is wel zichtbaar maar lichtgrijs ilv zwart. Een compleet album is geen probleem, maar een enkel nummer niet! Heb sinds 2 weken een nieuwe iMac en de library staat op een externe harddrive.

Reacties

  • @Reinier, ik heb zelf de ervaring dat soms, voor mij onduidelijke reden, nummers van een album als "Alleen lezen" worden opgeslagen, met als gevolg dat deze niet kunnen worden bewerkt. Als je in Finder op zoek gaat naar het betreffende nummer dan kan je daar de bevoegdheid aanpassen in "Lezen en schrijven" waarna gewijzigd kan worden.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je iTunes Match of Apple Music op je computer? De grijze nummers zijn het gevolg van de computer die niet gemachtigd is.

    Oplossing: Selecteer een grijs nummer, rechtermuisknop > toon info, in het tabblad overzicht vind u accountnaam noteer de inhoud hiervan (op een papiertje). Vervolgens in de menubalk klikt op Store > Machtig deze computer, Geef de account op die je net had genoteerd en diens wachtwoord. En afsluitent, werk je iTunes Match ook via Store.
  • @berendvy, klopt, echter het gaat om een dikke 128.000 nummers! Dus....
  • @Quinten, computer is gemachtigd, het zit 'm in de library. Daar ben ik niet gemachtigd om de mapjes van albums te lezen en schrijven! Maar kan maar 1 album tegelijk wijzigen nadat ik het hangslotje met m'n Apple ID heb moeten ontgrendelen! Een erg tijdrovende klus zo!
  • QuintenQuinten    Moderator
    ah, je kan het volgende dan doen, wijzig de rechten zoals je deed, en op het tandwiel klik je dan, om vervolgens wijzigen toepassen op ingesloten onderdelen te kiezen. Dit zal je veel tijd besparen.
  • @Quinten, Wow, geweldig!! Kan ik weer iets anders leuks gaan doen! Dank je voor de tip!!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik sluit bij deze de discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.