Schijfopruiming in El Capitan?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Goede middag,

Een simpele vraag. Wat is een zeer goed schijfopruimings programma voor mijn Macbook Pro met El Capitan?

Groeten, Maarten

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Een simpel antwoord: alles wat je niet nodig hebt in de prullenmand slepen. En dan de prullenmand leegmaken. Meer is er in OS X niet nodig.
  • Ik had een app maar die deed het er om onduidelijke redenen ineens niet meer. Maar deze ruimde ook allerlei troep op die je meekrijgt als je iets download of opzoekt e.d Dit scheelde vaak 1 of 2 gb!! Vond ik best veel. Dus zo'n app zou ik graag weer willen.
  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Troep krijg je alleen maar als je ook troep gaat downloaden. Download dus geen troep en zeker geen "handige tooltjes" die met .pkg installers geleverd worden en tijdens de installatie het admin paswoord nodig hebben.

    Ik gebruik sinds 1984 Mac(intosh) computers en heb nog nooit programma's nodig gehad om de HDD op te ruimen. Bijgevolg ken ik ook geen programma's om troep op te ruimen.
  • Na 30 jaar ervaring geloof ik je wel!! Die "handige tooltjes" download ik trouwens toch niet. Kan ik deze discussie zelf afsluiten?
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik zal de discussie sluiten ;-)

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.