Hoe uitgaande SMTP-server in OS X wijzigen?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ik heb mail-accounts bij Gmail, iCloud, mijn provider (xs4all) en Yahoo. Op een of andere manier (mogelijk kort geleden onbewust zelf gedaan) komen - op die van Yahoo na - alle mails die ik verstuur bij de ontvanger aan als Gmail. Maar ik gebruikte standaard de Xs4all-mail. Via het volgende pad heb im dit proberen aan te passen: Mail/voorkeuren/geavanceerd/accountinfo/Server uitgaande e-mail (SMTP), daarna via het daar onderstaande popup-menu geprobeerd de SMTP-serverlijst zodanig aan te passen dat ik per account weer de genruikelijke servers kan vermelden. Dat lukt wel bih xs4all en icloud maar bij gmail staat dat dese gebruikt wordt door de 3 accounts (gmail, xs4all en icloud), het lukt me helaas niet hier de 2 nhier niet gewenste accounts weg te halen. Weet iemand wat ik hier verkeerd doe?

Reacties

  • Niemand enig idee? Ok, zal verder kijken of Apple helpdesk me verder kan helpen
  • Ik heb het zelfde probleem:
    et probleem doet zich ook pas onlangs voor en
    enkel van af Mac en niet wanneer ik mijn iphone gebruik.
    Het betreft mails die verzonden worden vanaf mijn icloud account die ontvangen worden als verstuurd van een gmail account, beide door mij gebruikt.
  • Exact hetzelfde ja! Mocht ik iets over een oplossing horen dan laat ik het hier uiteraard weten. Dank voor je reactie!
Log In of Registreer om te reageren.