Externe HD wordt niet meer herkend door mijn MacBook Pro

October 2015 aangepast in Hardware problemen
Hallo,

Gisteren heb ik per ongeluk in plaats van de muis de USB van mijn externe HD uit mijn MBP getrokken. Deze had ik dus niet correct verwijderd. Nu wil mijn MB de schijf niet meer zien. Ik heb al mijn MB opnieuw opgestart. Mijn windows 7 PC ziet de schijf wel en hier kan ik ook de bestanden op de schijf zien. Maar op mijn MB verschijnt de schijf niet in finder. Ook vreemd: schijfhulpprogramma ziet de HD niet maar blijft hangen in het "schijven laden" In het systeemoverzicht ziet hij wel een USB to SATA bridge en zo te zien ook de schijf (Back Up Jan). Zie bijgevoegde afbeeldingen.

De externe HD is mijn oude Toshiba 500GB HD uit mijn macbook. Deze heb ik vervangen door een SSD en destijds in een case gedaan met een SATA naar USB ding ertussen. Ik heb de schijf tot nu toe prima kunnen gebruiken als externe HD tot nu toe.

Het betreft:
Macbook pro 13" sept. 2009

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik heb de schijf nodig en de bestanden er op ook.

Alvast bedankt,

Jan

Reacties

  • Ok, opeens verschijnt mijn schijf wel in finder en in schijfhulpporgramma. Verwijderen en opnieuw aansluiten lukt nu ook. Blijkbaar had hij even tijd nodig.

    Wat mij betreft is het nu opgelost :)
  • WesleyWesley    Beheerder
    Gelukkig is het opgelost

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.