Mail een zorgenkind bij El Capitan.

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
El Capitan geïnstalleerd en leuk hoor, nieuwe trucjes.
Maar het is een schande voor Apple dat het installeren de nodige gebreken vertoont.
Zo was ik al mijn mails in de INBOX kwijt (MAIL), die was volkomen leeg, evenals de OUTBOX.
Gelukkig werkte al mijn aparte mappen wel met belangrijke opgeslagen mails.
Alles moest ik terugzetten vanuit mijn Time Machine (Airport Time Capsule).
Het is gewoon schandalig dat een dergelijke belangrijke app (bij het installeren van
El Capitan notabene een apart aangegeven configuratie die tamelijk lang duurde) niet
volledig is en niet goed functioneert (zo werken bij mij de functiegeluiden niet meer) en
bepaalde instellingen her-ingesteld moesten worden omdat ze niet werden overgenomen.
De kwaliteit van Apple holt achteruit en het mag te hopen zijn dat er snel updates komen,
ook al is alles tegenwoordig gratis. Ik betaal liever twee tientjes voor een beter doordacht
en geconstrueerd programma. Ook als je hier de ernstige problemen bij anderen zo leest.
Dan heb ik kennelijk nog mazzel gehad.
Mooie foto en mooie promotie, maar de praktijk na installatie is anders, of je moet (ook zo'n
truc van Apple) een nieuwe iMac gaan kopen (die van mij is 1,5 jaar oud). Mijn iPad is drie
jaar oud en de laatste super update is al bewust niet meer compleet en bepaalde functies
zijn alleen voor de nieuwste AIR iPads. Zo zijn er al de eerste signalen van Apple:
koopt een nieuwe!
Wij dwingen je er wel toe!

:-(

Dus: hoe krijg ik mijn geluiden weer actief?
Dank voor evt. reacties. :-)

Reacties

  • Ook ik krijg sinds de update géén meldingen van inkomende mails meer op het bureaublad, ik weet een luxe probleem , maar vindt het erg handig en makkelijk.
    wie kan ons helpen.
  • Ben het volledig met vorige sprekers eens. Voor signalen zie mijn discussie "Mail waarschuwingssignalen kwijt na update El Capitan". Wie geeft ons onze handige waarschuwingssignalen in MAIL terug? Heb nl. nog wat anders te doen dan steeds op de dockicoon te kijken. Overigens: de badge op MAIL werkt ook nog steeds niet goed. Is MAIL het stiefkind aan het worden van Apple?? Of zijn de "early adopters" de dommetjes van de Apple populatie? Het begint er op te lijken. Jammer van een merk dat ooit zo prettig in de hand lag.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Daedalus
    Overigens: de badge op MAIL werkt ook nog steeds niet goed.
    Dat is geen probleem van El Capitan want het probleem was ook al aanwezig in Yosemite. Het is een regressiebug in het Dock die nog steeds niet opgelost is. Heb een hele tijd geleden een bug report ingediend.
  • timoshatimosha    Moderator
    @Clement

    Maak een nieuwe discussie aan aub.
  • @timosha.

    Ja Timosha, je hebt gelijk vwb de badge in MAIL. Dat is al een ouder probleem. Ik had de hoop dat dat met de lancering van El Capitan gerepareerd zou zijn maar die hoop is vergeefs. Toch een wezenlijk belangrijk punt voor de "gewone" Apple consument dat MAIL goed werkt. Nog eens aandringen?
Log In of Registreer om te reageren.