Diverse problemen met Mavericks!

November 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Na Mavericks upgrade tegen de volgende problemen opgelopen: HP scanner geeft alleen nog maar zwarte strepen, aparte Minolta dia scanner wordt niet meer herkend (Vuescan software geeft aan dat de scanner niet aangesloten is), WD externe schijf wordt niet meer herkend.
Zullen wel driver problemen zijn, maar waarom waarschuwt (of repareert!) Apple dat niet meteen? De fora op de diverse sites staan vol met dit soort klachten.
Bovendien: bij elke keer opstarten van de Mac is er geen WiFi verbinding, moet ik eerst mijn WiFi uit- en daarna weer aan zetten.
Kijk, daar heb ik geen Mac voor gekocht. Toch maar weer terug naar Windows?
Apple, doe er wat aan!!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Apple kan geen drivers van derden repareren. Apple krijgt de drivers van de producenten en biedt de nieuwe updates dan automatisch aan via Software Update.

    Er zijn acht (8) Developer Previews plus twee Golden Masters geweest van OS X 10.9 Mavericks. Men zou dus mogen aannemen dat de hardware producenten voldoende gelegenheid gehad hebben om hun drivers aan te passen en deze aan Apple beschikbaar te stellen.
  • @timosha Blijkbaar niet met veel overtuigingskracht ingebracht... anders zouden de "derden"zich heus wel gerealiseerd hebben dat ze tegen een stortvloed van klachten zouden aanlopen. En bovendien verhelpt dat het eerder genoemde probleem met WiFi niet.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik heb het Wi-Fi probleem zelf niet. Op het Mac Developer Forum zie ik wel een paar berichten over jouw probleem. Het volgende advies van een Mac ontwikkelaar schijnt het probleem op te lossen:

    1. Deleted all "remembered" wifi networks from the Network prefpane
    2. In Keychain, deleted all saved Airport passwords
    3. SMC Reset
Log In of Registreer om te reageren.