Tweede gebruikers account op Mac?

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Hallo,

Ik heb op mijn MacBook Pro een 2de account geplaatst voor mijn echtgenote. ik heb alle instellingen goed gezet, voor wat zij gebruikt
Pages, Numbers en keynote heb ik verwijderd uit de doc en daar Word, Excel en Powerpoint ingezet. In de systeeminstellingen pas ik de trackpad instellingen aan . Als ik nu uitlog en weer inlog blijken al die instellingen verloren. Pages, Numbers, Keynote staan terug in de dock, word, excel en powerpoint zijn verdwenen, en ook de instellingen van mijn trackpad staan weer op "fabrieksinstellingen".

Wat kan ik doen om mijn instellingen te houden zoals ik ze aanpas?
mvg
Pascal

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Dus als ik het goed begrijp kan je de iconen behouden onderaan in het dock. Mag ik weten welke manier je de er in plaatst? Is dit Het programma openen en zo dat ze er instaan of sleep je ze naar het dock er echt in dat ze er permanent in blijven staan.

    Verder kan je volgd bestand eens verwijderen, dit zou te maken hebben met de schrijvbevoegdheden die niet correct zijn. ~/Library/Preferences/com.apple.dock.plist
    Nadat dit verwijderd is word het weer aangemaakt vanaf je aanpassingen doet aan het dok. Wil dit nog altijd niet werken kan je het volgende verwijderen.
    ~/Library/Preferences/com.apple.dock.db


    Ook voor de trackpad zullen er fouten zijn in het bestand. Verwijder het bestand en herstart hier de computer. De problemen zouden opgelost zijn. ~/Library/Preferences/com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.trackpad.plist
  • dank voor je antwoord. Na het verwijderen van de zaken die je aanduidde in het geel, werkt alles zoals het hoort

    dank U
    Pascal
  • QuintenQuinten    Moderator
    Oke dan sluit ik deze Discussie.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.