Bestanden delen via een iOS-apparaat.

Met de Mac is het simpel om bestanden gemeenschappelijk te gebruiken, hetzij op één Mac met meerdere gebruikers via de map "Gedeeld", hetzij via hetzelfde netwerk en dan een bepaalde map delen en autoriseren of gebruik maken van de map "Publiek" (standaard).
Is dit ook mogelijk met een iOS-apparaat, bijvoorbeeld gemeenschappelijke Pages-documenten gebruiken via een gedeelde locatie? Ik heb al gezocht of het mogelijk is om op m'n iCloud-drive een map te sharen, maar dit is volgens mij niet mogelijk. Ben benieuwd of iemand een oplossing heeft. Bedankt!!!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    Met iCloud Drive kan men wel eigen folders delen. Activeer op het iOS-apparaat (met iOS 9.x.x) iCloud Drive. Op de Mac moet dan wel OS X 10.11 draaien.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Je kan enkel Documenten sharen en geen Folders in iCloud Drive. Wat je wel kan gaan doen is een gedeelde Dropbox folder en daar je Pages bestanden in plaatsen. Vervolgens kunnen dan de personen waarbij de map is gedeeld de folder openen op hun Mac en iOS toestellen en gaan bewerken.
  • @Timosha, ik bedoel dus bestanden delen met gebruikers met hun eigen Apple-Id. Overigens, ik ben helemaal up-to-date met mijn OS (iOS9.02 en El Capitan) en iCloud Drive is op alle apparaten actief. Kan je aangeven hoe ik één en ander moet instellen om bestanden te kunnen delen? Bedankt!!
  • timoshatimosha    Moderator
    @Quinten

    Dat klopt pertinent niet! Zie het bijgevoegde plaatje. De folders binnen het rode kadertje zijn eigen folders die ik ook op een iPad en iPhone gebruik:

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2015 aangepast
    @berendvy

    Ik denk dat ik jouw vraag niet goed begrepen heb. Sorry. iCloud folders/data met andere gebruikers delen is (nog) niet mogelijk (zoals destijds met MobileMe iDisk).
  • QuintenQuinten    Moderator
    October 2015 aangepast
    Als je kan verderbouwen op dit kan je wel bijvoorbeeld deze mappen dat @timosha heeft aangemaakt wel gaan delen, via dropbox, maak een alias map aan en plaats deze alias in de dropbox map. je kan deze map dan vervolgens gaan delen met anderen. die dan op hun computer ook weer een alias folder gaan aanmaken binnen Dropbox. Deze alias blijft binnen dropbox maar de origineel plaatsen ze binnen iCloud Drive.

    Enkel bestanden delen: http://www.appletips.nl/iwork-ios-en-os-x-gedeelde-documenten-alleen-leesrechten-geven/ Geef ze wel meer rechten, dan enkel lezen.
Log In of Registreer om te reageren.