El Capitan downloaden werkt niet meer

October 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Goedendag,

Ik heb een poging gedaan om El Capitan te downloaden, ik moest nog boodschappen doen, dus het download proces gepauzeerd.
Bij thuis komst nogmaals geprobeerd het downloaden voort te zetten. Inloggen maar bleef op gepauzeerd staan, op advies het bestand el capitan verwijderen.
Opnieuw opgestart, nu kan ik Download niet meet aanklikken, in de appstore zie ik nog staan wachten en Pauze….maar ik kan niets meer aanklikken.

Wie weet wat te doen

Alvast dank voor u reactie

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Verwijder de onvolledige download uit Applications. Nu zou je opnieuw moeten kunnen downloaden.
  • Ik had het bestand reeds verwijderd vanuit downloads, maar dat heeft niet geholpen. Zojuist nogmaals een poging gedaan, klik op "daarvan: inloggen, en de button Doorgaan blijft zichtbaar. Met andere woorden, hij doet niets. Waar ik nu moet zoeken geen idee.
    Graag nog een tip a.u.b.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Terminal:
    killall softwareupdated

    Krijg je hierna in de App Store de download te zien?
  • Ik heb 0,0 verstand van Terminal. Als ik deze open zie ik: Last login, en daaronder iMacdelen:~ met hierachter mijn naam.
    Als ik dan jou regel in type krijg ik de volgende melding;No matching processes belonging to you were found
  • QuintenQuinten    Moderator
    Geen enkel probleem. En OS X geeft dus aan dat er geen updates meer zijn.

    Kan je het volgende eens uitvoeren: Systeemvoorkeuren > Taal en regio > Stel Engels in als Voorkeurstaal. Herstart de computer en open nu de App Store ga in de App Store naar Store > View my Account. Achter dit mag je ook in dat zelfde menu Search for uncompleted downloads... klikken.

    Achter deze stappen zou de download terug moeten komen in Aankopen op Updates (Purchased of Updates). En kunt u verder.

    Best achter de downloads zet u alles van de taal zoals het er voor was en herstart u de computer.
  • Beste Quinten,
    Gisteren stond in de app store een up-date gereed voor iMovie. Toen ik deze activeerde, werd ook El Capitan wakker, en naar bijna 2 uur was alles geïnstalleerd.

    Dank voor je hulp.

    En er mag wat mij betreft een slotje op dit topic
  • QuintenQuinten    Moderator
    Super om te horen.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.