Exec bestanden importeren van Windows

October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Bij het overzetten(openen) van bestanden van mijn voormalige pc, naar de nieuwe Imac, lukt dat NIET bij bestanden die gekenmerkt worden door een zwart rechthoekig icoon met linksboven het woord exec (in groene letters). Er verschijnt dan dit bericht: Het volgende bestand kan niet worden geïmporteerd. Het bestand heeft een onbekende structuur.
Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    October 2013 aangepast
    Dat zijn Windows uitvoerbare bestanden die OS X (foutief) interpreteert als Unix uitvoerbare binaries (exec). Een probleem is dat niet want Windows uitvoerbare bestanden (exe, msi, enz...) kan je op een Mac toch niet uitvoeren.
  • Voor mij zelfs een groot probleem, want het betreft bestanden die ik nodig heb. Is er dan geen enkele manier om ze 'om te bouwen' naar een formaat dat de Mac wel kan verwerken?
  • timoshatimosha    Moderator
    Leg eerst eens uit om welke bestanden het gaat. En welke extentie die bestanden hebben in Windows.
  • Het betreft back ups die ik van de bestanden (b.v. ‘mijn documenten’) op mijn pc heb gemaakt m.b.v. Acronis True Image Home 2010 en op een externe harde schijf bewaar.
    Die pc heeft het inmiddels begeven. Nu heb ik een Imac aangeschaft en kan daarop m.b.v. de externe harde schijf bestanden die ik zonder True Image kopieerde gewoon openen en gebruiken. Alleen niet de bestanden die in de back ups zitten (het merendeel), die ik met True Image maakte. Die geven het verschijnsel dat ik in m’n eerste bericht omschreef.
    Hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg geweest. Bij voorbaat dank dat je hier aandacht aan wilt besteden!
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik vrees dat je backup bestanden die je met Acronis True Image gemaakt hebt nooit zal kunnen terugzetten op op een Mac. Acronis True Image, het woord zegt het al, maakt een niet standaard image aan dat alleen kan gelezen en uitgepakt worden door door Acronis True Image voor Windows.

    Je zou een Windows virtuele machine kunnen kunnen aanmaken op de iMac met Parallels, VMWare Fusion of Virtual Box. Dan de de Acronis images terugzetten in de Windows virtuele machine. En dan de data van de virtuele Windows machine overzetten naar de iMac.
  • Ik heb ooit een windows programma draaiend gekregen met Crossover.
    Gratis te proberen meen ik en Maverick compatibel. Proberen waard.
  • timoshatimosha    Moderator
    November 2013 aangepast
    Je kan het proberen met de laatste versie van CrossOver. Ik betwijfel dat het gaat werken. In de lijst van ondersteunde programma's staat: "Know Not To Work".
  • Ik heb e.e.a. geprobeerd, maar moet vaststellen dat dit ver boven mijn pet gaat. Ik heb domweg niet de ervaring om dit voor elkaar te krijgen. Van Acronis kreeg ik inmiddels o.m. het volgende: Unfortunately, currently Acronis backup and recovery products neither support Apple Mac OS X nor run under Windows operating systems installed on Apple Mac.
    The only Acronis product for Mac environment is Acronis Backup & Recovery for Mac. With the bundle of ExtremeZ-IP and Acronis Backup & Recovery, Acronis offers Customers a simple and easy way for IT departments to integrate Mac clients into their backup and disaster recovery environment.
    Maar ook dit zal me zonder professionele assistentie niet lukken, vrees ik.
  • timoshatimosha    Moderator
    Acronis True Image gaat heel diep in het Windows NTFS bestandssysteem om een image backup te maken. Ik kan mij voorstellen dat het niet werkt in een Windows virtuele machine op een Mac.

    Met Bootcamp Windows op een Mac zou het eventueel wel kunnen lukken omdat dit een native Windows installatie is op een NTFS partitie op de Mac.

    ExtremeZ-IP is een een Windows tweak om het Apple AFP (Apple Filing Protocol) op een Windows machine te installeren (nadat Microsoft AFP uit Windows Vista en volgende gesloopt heeft). Maar dat is voor jou allemaal niet van toepassing.
Log In of Registreer om te reageren.