Geen verbinding met iTunes?

October 2015 aangepast in Windows
Geen verbinding meer mogelijk met iTunes sinds IOS 9.1, ik een iphone 5s


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Reacties

  • September 2015 aangepast
    Onlangs heb ik iOS 9 gedownload op mijn iPhone. Nu ondervind ik naast de problemen met mobiele data ook problemen met iTunes. Wanneer ik mijn iPhone via een kabel aansluit aan mijn laptop, wordt hij wel 'gezien' door mijn laptop, maar niet door iTunes. iTunes wordt niet automatisch opgestart. Ik kan wel foto's importeren etc. van mijn iPhone naar mijn laptop door middel van Windows Verkenner, maar ik kan mijn iPhone niet synchroniseren met iTunes. Is dit probleem een gevolg van iOS 9?
  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik je ook iTunes 12.3?
  • @timosha, ja! De versie is up to date. Volgens Apple Support zou de synchronisatie dan weer moeten plaats vinden, maar dit is niet het geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    Het probleem kan veroorzaakt zijn door de "Microsoft Monthly Patches" die elke maand rond de 10de verschijnen.

    Verwijder alles wat van Apple is, incl. de registry entries, met Revo Uninstaller. Herstart de PC en installeer dan iTunes 12.3 opnieuw.

    http://www.revouninstaller.com
  • @timosha, bedankt voor de tip. Wel vreemd dat ik dit probleem dan nooit eerder heb gehad.
  • timoshatimosha    Moderator
    @cstaring

    Dat probleem kan optreden als Microsoft wijzigingen aanbrengt in system32.dll
  • Ik heb zelfde probleem als @cstaring; via de verkenner zijn iPhone 5s en iPad3 gewoon te benaderen, maar in iTunes worden ze niet meer herkend (na upgrade naar iOS9 en iTunes 12.3) Heeft het verwijderen van alle Apple registry entries geholpen??

    Ik zie er erg tegenop om alle muziek, afspeellijsten en apps weer opnieuw te moeten downloaden en/of installeren en instellen, wanneer ik iTunes opnieuw moet installeren.
  • timoshatimosha    Moderator
    @TheGuvnor

    Windows Verkenner gebruikt de Windows Plug-and-Play USB drivers. Die drivers schijnen dus te werken.

    iTunes gebruikt de Apple Mobile Device drivers en die schijnen niet te werken. Bij het verwijderen en opnieuw installeren van iTunes wordt er niet geraakt aan de iTunes bibliotheek. Dus, geen paniek.
  • @Timosha,

    thanks voor de tips, hele geruststelling.
    ondertussen bovenstaande stappen gevolgd; iTunes volledig verwijderd (mbv revo), daarna opnieuw geïnstalleerd. Bibliotheek ed inderdaad in takt gebleven :-) Helaas worden iPad en iPhone nog steeds niet gezien in iTunes. Nog andere mogelijkheden??
  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    Dat is nogal summier hé? Graag wat meer informatie. Op een Mac? Op een Windows PC? Welke versie van Windows? Welke versie van iTunes? Gebruik je echt iOS 9.1 Beta? Of iOS 9.0.1?
  • Verdere info, het is een Windows pc met Windows 10, iPad en iPhones worden niet herkend, dit na het upgraden naar iOS 9.1
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • Is er nou werkelijk geen oplossing voor dit probleem?
  • @Timosha, meer info:
    - Winows 10 PC,
    - iTunes 12.3.0.44 64 bits,
    - iPhone 5S met iOS 9.0.1
    -iPad3 met iOS 9.0.1
    -iPod versie 1.0.3 PC

    update: wanneer ik de iPod aansluit, wordt iTunes wel geactiveerd, maar komt dan direct met de melding dat "de aangesloten iPod kan niet worden geïdentificeerd, Sluit hem opnieuw aan en probeer het nogmaals. Als het probleem blijft bestaan, deïnstalleert u iTunes en installeert u iTunes opnieuw"

    Ondertussen zowel iTunes als alle drives (in windows) voor iPad en iPhone, gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd PC meerdere malen opnieuw opgestart, maar problemen blijven bestaan. Kan de apple apparaten wel via de verkenner benaderen, maar iTunes u

    zou heel blij zijn als iemand een oplossing heeft...
  • Aanvullend op bovenstaande...
    diagnostische analyse gedraaid in iTunes, iPad3, iPhone5S worden niet herkend, iPod kan niet geactiveerd worden, alle 3 tegelijk aangesloten middels verschillende USB.
    onderstaand het diagnose rapport...

    Microsoft Windows 10.0 x64 Business Edition (Build 9200)
    Gigabyte Technology Co., Ltd. H81M-HD3
    iTunes 12.3.0.44
    QuickTime is niet beschikbaar
    FairPlay 2.9.7
    Apple Application Support 4.0.2
    iPod-updaterbibliotheek 12.0
    Cd-stuurprogramma 2.2.3.0
    Cd-stuurprogramma DLL 2.1.3.1
    Apple mobiel apparaat 9.0.0.26
    Apple Mobile Device-stuurprogramma 1.67.0.0
    Bonjour 3.1.0.1 (333.18)
    Gracenote SDK 3.06.1.3084
    Gracenote MusicID 3.06.1.3084
    Gracenote-inzending 3.06.1.3084
    Gracenote-DSP 3.06.1.3084

    iTunes-serienummer 000000DAF69xxxxx

    Huidige gebruiker is geen beheerder.
    De huidige lokale datum en tijd zijn 2015-09-28 21:10:48.
    De veilige modus van iTunes is niet actief.
    Door WebKit versnelde samenstelling is ingeschakeld.
    HDCP wordt ondersteund.
    Core Media wordt ondersteund.

    **** Informatie over externe plugins ****
    Er zijn geen externe plugins geïnstalleerd.

    **** Tests aangesloten apparaten ****
    iPodService 12.3.0.44 (x64) is actief.
    iTunesHelper 12.3.0.44 is actief.
    Apple Mobile Device Service service 3.3.0.0 is actief.

    Geen Universal Serial Bus-controller gevonden.

    Geen FireWire-hostcontroller (IEEE 1394) gevonden.
    **** Synchronisatietests apparaten ****

    Geen iPod, iPhone of iPad gevonden.
  • problem solved !!

    Na een aantal keren, zonder resultaat, zowel de drivers, iTunes, "Apple Applicaton Support" en "Apple Mobile Device Support" verwijderd en opnieuw geïnstalleerd te hebben....
    De laatste keer iTunes in een nieuwe directory (C:\Program Files\iTunesNEW ) laten installeren, en daarna werden alle apparaten weer gevonden en gesynchroniseerd!

    Geen idee waarom dit nu het verschil maakt, ben blij dat het weer werkt (zucht)
  • October 2015 aangepast
    Beste lezers,

    ik heb vorige week een update gedaan van IOS 9 (iphone 4s) en itunes en noem maar op.
    Echter wil ik nu nieuwe muziek zetten op mijn iphone, maar hij maakt geen verbinding meer met itunes.
    De telefoon is niet te vinden op itunes, hoewel de telefoon wel zichtbaar is op de laptop.

    ik dacht; nou dat ligt vast aan mijn iphone, maar de iphones van mijn ouders krijg ik ook niet gesynchoniseerd met itunes (normaal wel).
    Ik heb van alles geprobeerd; herstellen, helemaal opnieuw opstarten, itunes verwijderd en opnieuw downloaden, iedere dag proberen, andere stekkertjes, noem maar op.

    Ik heb geen idee meer wat ik nog kan doen.
    zo handig ben ik namelijk niet =) !

    Weet iemand hoe ik mijn iphone weer kan aansluiten op itunes zodat ik er weer muziek op kan zetten??

    Dankuwel !


    groetjes Lynn
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussies samengevoegd.
  • @Lynnvraagt:
    Volg het advies van timosha op (Revo gebruiken etc)
    Ik had hetzelfde probleem. Echter met Revo zag ik ITunes niet staan. Dus die via config.scherm verwijderd. Daarna alles wat van Apple is (incl Quicktime) verwijderen met Revo (neem de 4e optie dan wordt register ook geschoond). Daarna nog kijken in config.scherm - progr. verwijderen) omdat Revo ook "Apple Mobile Device Support" niet zag.
    Dus wat mij betreft: timosha BEDANKT!!
  • Dit niet-herkennen van iPad op Win 10 is mij nu 2x overkomen. De enige oplossing bleekte zijn een restore van een Win 10 backup met iTunes 12.3.0.44 waarbij het allemaal wel weer werkt.
    De updates van Windows tussendoor lijken niet het probleem te zijn. Pas toen ik gisteren vertraagd weer eens toestond iTunes bij te werken naar de laatste versie had ik meteen het probleem weer. Het lijkt er dus sterk op dat de iTunes installatie zelf de boel verziekt.
Log In of Registreer om te reageren.