Apple Mail loopt iedere keer vast

Nu een paar keer gehad na de laatste update 10.10.4: Mail loopt vast. Daarna forceer stop en dan doet ie het weer. Toch vreemd. Heb zelf niets veranderd aan mijn mailaccounts dus het moet aan de update liggen?

Reacties

  • Hier hetzelfde probleem. Erg vervelend. Ook wordt vaak de mail niet weergegeven. Dan een geforceerde herstart en als je geluk hebt werkt mail weer.
    Begin er nu wel een beetje van te balen.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ik kan dat probleem niet reproduceren op vier (4) Macs met iCloud Mail. Hier wordt uitsluitend iCloud Mail gebruikt.

    Geef nog even aan welke Mail providers er gebruikt worden? iCloud? Gmail? Hotmail? Yahoo? Exchange? Nog iets anders? Welk protocol: POP3 of IMAP4?
  • hier ook heel vaak bijna dagelijks geen verbinding mogelijk met iCloud zegt ie dan, terwijl ik op mijn iphone en ipad dat probleem niet heb, even later werkt het weer
  • Ik heb meerdere mailaccounts draaien. oa Gmail, live, telfort en icloud. ook in pop3 als imap. eerder nooit problemen gehad. Dit is iets van de laatste anderhalve maand.
    Ook op de macbook hetzelfde probleem terwijl de Ipad en Iphone wel gewoon werken.
    vreemd vreemd??
  • Hier hetzelfde probleem. Op mijn MBP loopt mail regelmatig vast. Afsluiten lukt dan niet. Alleen met Forceer Stop. Na opnieuw starten gaat het soms direct weer goed, maar vaak ook niet. Laadt dan een paar berichten en loopt vast.
    Ik heb pop3, Gmail en iCloud accounts.
    Als ik Mail start zonder internetverbinding gaat het direct goed.
    Op mijn iMac, met dezelfde accounts, nooit een probleem.
  • Ook hier hetzelfde probleem. Om gek van te worden.
    Meerdere keren per dag stopt het programma Mail.

    Ook duurt het verzenden van uitgaande mail lang.
    Vervolgens is de mail verstuurd en bewaard ie ook nog eens een mail in concepten.
    Of hij heeft de mail wel verstuurd maar is niet meer terug te vinden in de verzonden items (of waar dan ook)
    Ik heb diverse mailmappen, als ik een mail daar naar toe verplaats, gebeurt het regelmatig dat hij de mail helemaal verwijdert.

    Weet niet precies wanneer dit allemaal begonnen is, maar tot voor kort had ik nergens problemen mee.

    Wie o wie heeft de oplossing?
  • Hier dezelfde problemen zoals dgoig13 ze omschrijft. Om gek van te worden!

    Stuur iedere keer een rapport naar Apple, maar daar lijkt nog niet veel mee gedaan te worden (is een aanname, ik weet het...).

    Misschien geduld hebben tot de volgende update? Alhoewel ik liever vandaag nog een oplossing zou willen hebben...

    Ik sta open voor tips!
  • Ik sluit me bij alle voorgaande klagers aan. Het is om gek van te worden. Nog even en ik stap over op een ander mailprogramma.
  • Zelfde probleem natuurlijk, maar wel een oplossing gevonden die bij mij werkte.
    Credits to the original poster off course. Greetz Mike

    It seems that Mail cannot properly manage the prior saved state. Hence, this could be the reason for Mail crashing, especially for the ‘Yosemite Mail not responding’ crash. The solution is to remove Mail’ prior saved state and then re-launch Mail.

    How to remove Mail saved state:
    1.Force quit of Mail app (‘Application not responding‘ issue!).
    2.Go to the Finder.
    3.Hold the Option key and then select ‘Library‘ from the ‘Go‘ menu.
    4.Go to the folder ‘Containers > com.apple.mail > Data > Library > Saved Application State‘ and move the folder called ‘com.apple.mail.savedState‘ to the trash.
    5.Empty trash.
    6.Restart your Mac.
    7.Re-launch Mail.
  • Hallo Mike,
    Hoe bedoel je met Library ik kan dat namelijk niet vinden.
    Ben al weken bezig om het probleem op te lossen en ik heb geen zin om Office te gebruiken omdat ik ook entourage heb draaien.
    Ik wil met Apple mail werken.

    Als ik bijvoorbeeld naar finder gaat en op de option toets drukt gebeurd er niets

    Hoor graag van je

  • January 2016 aangepast
    Ga even met de muis op menu "GA" in de Finder.
    Druk met de muis, dan zie je lijst van mappen die je kan openen. Druk nu ook op option toets en opnieuw op de muis, nu komt er in het midden ééntje bij, die heet Bibliotheek .
    Selecteer die en dan ben je op punt 3 van de bovenvermelde oplossing.
  • Yes. Thanks.

    Dit werkt:

    How to remove Mail saved state:
    1.Force quit of Mail app (‘Application not responding‘ issue!).
    2.Go to the Finder.
    3.Hold the Option key and then select ‘Library‘ from the ‘Go‘ menu.
    4.Go to the folder ‘Containers > com.apple.mail > Data > Library > Saved Application State‘ and move the folder called ‘com.apple.mail.savedState‘ to the trash.
    5.Empty trash.
    6.Restart your Mac.
    7.Re-launch Mail.
  • Door een poging om een bijlage van 2,2GB te versturen blijft in Mail het versturen voortdurend actief en slorpt al het geheugen op. Hoe stop ik deze ellende? Ik werk met High Sierra. Dank
  • QuintenQuinten    Moderator
    Verbreek alle netwerkverbindingen van jouw computer. Start Mail op en verwijder de mail handmatig die in de Uit postvak zit.
Log In of Registreer om te reageren.