Epson Perfection V600 werkt niet meer sinds Mavericks

JonJon
October 2013 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Sinds OS X 10.9 werkt mijn scanner niet meer. Wordt het wachten op een nieuwe driver of heeft iemand een andere tip? Alvast dank voor het meedenken.

Reacties

  • Heb dezelfde ellende met Epson Scan V700, maar vond via Google het volgende: 1 Systeemvoorkeuren, 2 Printers en scanners, 3 Scanner selecteren, 4 Open scanner, 5 Scannen.
    Niet veel mogelijkheden, maar je kunt er mee scannen.
    Succes, kri
  • Contact met Epson support hielp mij niet verder. Na uren zoeken: Epson scan uit de bibliotheek van de MAC verwijderen bleek niet voldoende. Er zitten nog ergens oude en nieuwe drivers verborgen die elkaar tegenwerken. Ik heb nu met Finder, alles met de naam Epson gezocht en verwijderd van de HD waar het OS op staat. Dan heb ik de laatste software (versie al van 2010) van mijn scanner gedownload. Deze software kan echter niet geopend worden omdat het van "een onbekende leverancier" komt. Het kan toch gedwongen geopend worden door via "finder" te gaan en de "ctrl" toets in te drukken. Dan op het bestand klikken en "open" kiezen in het nieuwe venster. Nu kan men gewoon installeren en gelukkig werkt alles terug naar wens.
  • Ik heb ook problemen met mijn scanner, V500 Photo. Gisteren een mail gestuurd naar Epson en deze geven aan: Graag de link hier onder volgen:
    http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?BV_UseBVCookie=yes&oid=237343&infoType=FAQs

    Mocht dit niet werken, zou u moeten kijken of bij www.epson.nl bij support drivers staan op de Mavericks. Mocht dit niet het geval zijn, zou u geduld moeten hebben, want meer dan dit is er niet op dit moment.

    Excusses voor het ongemak en wij hopen dat hier snel een oplossing voor komt.
  • Het beste wat je kan doen is, ga naar www.epson.com (USA) daar vind je de driver voor Mavericks.
  • Scannen kan ook via voorvertoning of fotolader.
  • Zelfde soort problemen: HP scanner werkt niet meer (geeft alleen maar zwarte strepen), Vuescan software herkent aparte diascanner niet meer, externe WD schijf wordt niet meer herkend. Leuk, dat Mavericks...
Log In of Registreer om te reageren.