Enorm trage iTunes App Store sinds 9.0.1, ook op mijn Mac?

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
zit met een lastig probleem : sinds ik 9.0.1 op de iphones en ipad heb gezet, gaan de app updates in de itunes store ontzettend traag (14 min voor 50 mb....). Zelfs via mijn iMac en itunes gaan de updates tergend traag dus eigenlijk zou het niet aan iOS 9.0.1 mogen liggen.
Wat nog vreemder is, is dat het enkel met de app store is want via speedtest krijg ik zowel op mijn imac als op de iOS devices een mooie 45mbs en ook downloaden youtube enz... is ook geen probleem. Imac is zelfs lan verbonden en geeft zelfde probleem.
Schakel ik evenwel wifi uit op iOS device en doe ik update van een app via 3G of 4G dan gaat het zeer snel
Zowel de belgacom bbox2 als mijn airport timecapsule al 2 x herstart en geen verschil. Ook de iOS devices soft reset uitgevoerd, wifinetwerk laten vergeten, herstel van netwerkinstellingen gedaan en geen verschil.
Help ;-)

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Gebruik voor een test eens de DNS servers van OpenDNS:

    208.67.222.222
    208.67.220.220
  • Hi Timosha,

    ik heb bv. op mijn ipad bij de wifi instelling de dns veranderd naar de 2 bovenstaande, wifi uitgezet en terug aangezet op de ipad, maar geen verschil

    ook al ander stap geprobeerd zonder verschil : uitloggen op itunes op iOS devices, device afzetten, terug inloggen in itunes, ook geen verschil...

  • nog iemand suggesties, is gewoonweg momenteel niet te doen zo traag (ben een reservekopie aan het terugzetten op iphone6S momenteel maar aan dit tempo staat alles er eind volgende week zelfs nog niet op
  • September 2015 aangepast
    heb altijd updates gedaan voor mijn iphone 5s via itunes nooit geen problemen gehad.Nu updates voor ios 9.0.1 geprobeerd na 6 uur 850 MB van 1.81GB er op gekregen.Ben dan gestopt niet meer normaal.Geen problemen met internet mijn b box laten testen door belgacom ook ok Mijn internet snelheid is ok 57mb iemand een antwoord?
  • timoshatimosha    Moderator
    Discussie samengevoegd.
  • De laatste tijd krijg ik, wanneer ik wat updates wil uitvoeren, iTunes de melding dat er geen netwerkverbinding tot stand kan worden gebracht. Verder werk alles wel: internet, spotify, icloud synchronisatie, etc.
    Het zit 'm dus blijkbaar in iTunes (dat, als het wel werkt, ook nog eens oonnntttzzzeeettteeennnddd trrraaaagggggg is.
    Iemand enig idee?

  • timoshatimosha    Moderator
    Discussie samengevoegd
  • hoi henkeenink, ik heb precies hetzelfde, nu al 2 dagen pfff, ik kan wel inloggen in iTunes, maar iets downloaden of updaten ho maar.
  • Dan ligt het in ieder geval niet aan mijn MacBook......., da's al heel wat. Nu nog een oplossing.
    De update van Safari kan ik niet binnen halen, ook het nieuwe El Capitan niet. Dat is vervelend, temeer omdat ik geen idee heb waar het aan ligt en er dus ook niets aan kan doen.
  • Hier het zelfde probleem op ipad mini , en iphone 5s , na een paar dagen iOS 9.01 te hebben gebruikt kon ik geen apps meer updaten, ik had een kleine hoop dat na de update 9.02 het probleem zou zijn verholpen. Helaas.
    Inmiddels staan er 11 apps in de wachtrij, en krijg ik bij elke app die ik aanklik de melding, dat het updaten niet lukt.

    Iemand een idee?
  • Ik had hier ook last van. Ik heb uiteindelijk de Google DNS 8.8.8.8 gebruikt en nu functioneert het weer als vanouds. El capitan had ik vervolgens binnen een kwartier binnen.
    De iphone staat z'n apps ook weer vlot te downloaden.
    Is het proberen waard.
  • Dus ook op de iPhone de DNS veranderd voor de duidelijkheid :)
  • Ik herken dit...
    OTA update gaat heel snel (was ook maar 35 Mb voor iPad mini) en via iTunes (1,84 Gb..) met iPhone duurde echt heel lang.
    Internetsnelheid normaal, maar alleen het downloaden via iTunes gaat zoveel trager en de bestanden zijn veel groter, vreemd toch, of is dit normaal?

    (overigens heb ik altijd geupdate via iTunes en dit 'probleem' ook altijd al gehad (2 jaar))
  • oplossing (ziggo-klant): dns nummer wijzigen, dat helpt!
    http://www.iphoned.nl/tips/ziggo-storing-dns-veranderen/
  • Hee dit lijkt inderdaad te werken, onvoltooide updates op zowel iphone als op ipad kunnen binnenhalen.
    Bedankt voor het mee denken.
Log In of Registreer om te reageren.