Geen Wi-Fi verbinding meer met iPhone 4S?

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Mijn telefoon (4s) maakt geen verbinding meer met WiFi. Het schuifje blijft gewoon grijs en is niet meer te verplaatsen.

Ik heb dit ook al geprobeerd (stond op: http://www.appletips.nl/oplossingen-voor-de-meest-voorkomende-ios-9-bugs/):
Wi-Fi problemen

Valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat iOS 9 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de oudere generaties iPad en de iPhone 4s, gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen. Navigeer naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het Wi-fi netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dien je de locatievoorziening voor Wi-Fi uit te schakelen. Dit kun je doen via: Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ WiFi-netwerken.

Kan iemand mij helpen? Dank!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    Dit is een probleem dat vaak voorkomt bij bepaalde iPhone 4S. Het probleem treedt op na een iOS update met een modem firmware update. Kijk na of Bluetooth nog werkt. Als Bluetooth ook niet meer werkt is er een probleem met de Wi-Fi/Bluetooth radiochip.

    Een reflow van de radiochip kan het probleem tijdelijk of permanent oplossen. Een reflow kan uitgevoerd worden door een competent reparatiebedrijf.
Log In of Registreer om te reageren.