Verzameltopic: iPhone/iPad loopt vast na installeren iOS 9

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
net vanaf ios 7 geupdate naar 9, maar nu heb ik alleen nog een wit scherm met onderin 'slide to upgrade', maar dat doet niks. Ik weet dat er daarover al een topic is, maar alles wat er daar instond (inclusief verwijzingen naar alle andere topics) hielpen mij niet verder: als ik mijn telefoon aansluit op mijn mac, vraagt itunes of ik toegang wil hebben tot de telefoon, als ik vervolgens op ok klik komt er in beeld dat ik dat moet bevestigen op mijn telefoon, maar goed, dat gaat zo een beetje lastig. Alle volgende stappen kan ik zo dus niet volgen.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Welke stappen heb je uit de andere topic kunnen volgen, en waar liep het mis? Als iTunes vraagt om te bevestigen op de iPhone is een simpele unlock van de iPhone voldoende. En van iOS 7 direct naar iOS 9 is natuurlijk een grote stap, maar grote stappen gaan ook.
  • het scherm van mijn iphone is vastgelopen op dat witte scherm, unlocken gaat dus ook niet. Alle stappen daarna die te maken hadden met itunes kon ik dus niet volgen.
  • Ook dat zal een beetje lastig gaan: ik heb de update niet via itunes gedaan, en mijn aan/uit knop is stuk, dus die kan ik niet ingedrukt houden...
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dus ik kan al vermoeden dat je de iPhone niet kan uitschakelen of inschakelen. Dat is natuurlijk een probleem. Helaas weet ik niet diret een oplossing, want je hebt wel degelijk deze knop nodig, op het internet is er wel nog een tip op een Apple forum, waarbij men meld en word bevestigd, dat een iPhone sluimer knop nog kan functioneren als er genoeg druk aan beide kanten van de iPhone is rond het gebied van de sluimerknop. Maar ik zou ten rade gaan bij een officiële Apple reseller, gewoon al om de sluimerknop.
  • Ok, dan morgen maar naar de apple store, toch bedankt!
  • Ik blijf steken bij het witte scherm met 'schuif om bij te werken'. Daar reageert hij echter niet op, dus de enige mogelijkheid is dan geforceerd afsluiten. Ik heb dat al verschillende keren geprobeerd, maar ik blijf steeds na het opstarten weer terugkomen bij dat witte scherm. Ook geprobeerd dmv herstelmodus, maar dat is ook niet gelukt. Het gaat om een nieuwe IPhone 6 die ik probeer te installeren.
  • Ik blijf bij mijn iPad steken op dat witte scherm met schuif om te bij te werken. Ik heb geprobeerd mijn iPad te verbinden met iTunes, maar krijg dan de vraag of ik wil reageren op mijn iPad om verbinding te maken, maar ja dat gaat niet omdat ik niet voorbij dat witte scherm kom. Wie heeft advies?
  • Ik heb exact hetzelfde. Oude IPAD blijft steken op witte scherm met apple logo en herstart zichzelf telkens. Verbinden met iTunes luk niet omdat ik geen reactie op mijn ipad kan geven.
    Wie helpt?
  • timoshatimosha    Moderator
    Apple heeft iOS 9.0.1 vrijgegeven. Sommige zware bugs en problemen zijn opgelost:

    http://www.appletips.nl/ios-9-0-1-update-nu-te-downloaden/

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.