Kan geen reservekopie maken omdat iPhone niet is geconfigureerd

September 2015 aangepast in iOS 10 of eerder
Raar verhaal, want hij herkent mijn Iphone(5c) wel gewoon.

Ik kreeg dus problemen na het updaten van iOS9, hij blijft bij mij hangen op 'schuif om bij te werken' na het kiezen van mijn WiFi-netwerk. Nu las ik al dat ik m'n iPhone moet aansluiten op de pc om zo via iTunes een reservekopie terug te zetten. Maar ik heb pas net iTunes op deze laptop gedownload en dus nooit gebruikt met mijn iPhone. Hij herkent mijn iPhone wel gewoon, maar kan geen reservekopie maken omdat mijn iPhone niet geconfigureerd is. Ik kan nu dus helemaal niks, heb ook geen oude reservekopie op m'n pc, wel op iCloud, maar ook dat lijkt mij niet te lukken. Iemand tips?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Zie: https://support.apple.com/kb/PH12521?locale=nl_NL&viewlocale=nl_NL

    Een nieuw apparaat instellen vanuit een iCloud-reservekopie
    Zet uw iOS-apparaat aan.

    Ga in de configuratie-assistent naar 'Configureer uw apparaat', tik op 'Zet reservekopie terug' en log vervolgens in op iCloud.

    Ga naar 'Kies reservekopie' en kies uit een lijst met beschikbare reservekopieën in iCloud.

    Nadat u een reservekopie in iCloud hebt gebruikt voor het herstellen of configureren van een apparaat, gebeurt er het volgende:

    Uw instellingen en accounts zijn hersteld vanuit de iCloud-reservekopie die u heeft gekozen. Uw apparaat start opnieuw op en zal uw gekochte muziek, films, tv-programma's, apps, boeken, foto's en andere content downloaden. Als uw apparaat niet in staat is om de versie van een app te downloaden waarvan een reservekopie was gemaakt, dan wordt de nieuwste versie gedownload.

    Het door u aangeschafte materiaal wordt automatisch gedownload van de iTunes Store, App Store of iBooks Store, afhankelijk van de beschikbaarheid van iTunes in de Cloud, iTunes Match en iTunes. Eerdere aankopen zijn mogelijk niet beschikbaar als ze zijn gerestitueerd of niet meer in de Store verkrijgbaar zijn.

    U wordt mogelijk gevraagd wachtwoorden in te voeren voor de iTunes Store, de App Store en de iBooks Store om aangeschafte items terug te zetten.

    Op het beginscherm verschijnen voortgangsbalken onder de app-symbolen van de apps die worden gedownload.

  • Dankjewel. Het probleem is alleen dat ik niet in mijn telefoon kan en dus niet naar instellingen en alles. Ik kan alleen maar sturen vanaf mijn pc en daar lukt het me niet om een reservekopie te maken of vinden.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het beste is dat u doet is de iPhone terug in herstel modus plaatsen:

    1. iPhone uitschakkelen en itunes opstarten;
    2. Sluit de USB kabel aan op de computer;
    3. Houde de home knop ingedrukt en sluit nu de kabel aan de iPhone;
    4. U krijgt een scherm "Verbind met iTunes" te zien (kabel naar iTunes logo). Als dit niet lukt herhaal de vorige stappen.
    5. Als dit geslaagd is krijgt u in iTunes een venster met de om de iPhone te herstellen. Klik op herstellen. De iPhone geleegd en de software word via iTunes opnieuw op de iPhone geplaatst. (als het vraagt om te starten van een reservekopie mag je dit negeren).
    6. Als de herstel gelukt is kan je de iPhone loskoppelen van iTunes en krijg je terug het welkomsscherm te zien en kan je terug proberen je iPhone te configureren en de iCloud reservekopie er op toe te passen.

    Tip: zorg dat de connectie met het internet toch behoorlijk tot zeer goed is en wees geduldig.
  • Hallo Quinten, Ik heb hetzelfde probleem als Emily, maar dan met een Ipad. ik heb je instructies gevolgd . volgende gebeurt als ik op I tunes wil herstellen. "zoek mijn Ipad moet worden uitgeschakeld" krijg ik dan als tekst. Ook een reserve kopie is niet te maken omdat hij aangeeft dat hij niet klaar is met configureren . Heb je nog een tip hoe ik "zoek mijn Ipad" kan uitschakelen anders dan via mijn Ipad?
  • Dat kan volgens mij via iCloud.com. Zie ook https://support.apple.com/nl-nl/HT201351.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat is inderdaad de manier om Find My iPhone te stoppen van op afstand.
  • September 2015 aangepast
    Mijn iphone is wel geconfigureerd maar hij is al 9 uur bezig met een reservekopie maken dus ik denk dat ik iets fout doe weet iemand wat ik kan doen want mij discussie is gesloten
  • QuintenQuinten    Moderator
    September 2015 aangepast
    Ik zal je discussie terug openen.
    Maar hier alvast een suggestieve oplossing.
    Haal het toestel van de kabel en herstart de iPhone en herstart iTunes. Sluit hierna de iPhone terug aan en probeer de reservekopie opnieuw te maken. het is niet erg als de reservekopie mislukt is, zowel de iPhone als iTunes hebben daar geen schade door.

    BTW de eerste back-up neemt altijd meer tijd in beslag dit is hoogtens 10 minuten, maar 9 uur is extreem lang. Er zal een kleine fout gebeurd zijn waarbij beide toestellen wachten op elkaar en dus de back-up oneindig lang duurt
  • Ik heb de zelfde problemen als hierboven.
    Middels Find My iPhone heb ik geprobeerd om "zoek mijn Ipad" uit te schakeelen. Ik heb hierin alleen eerst op verwijder mijn account gedrukt ipv wis. Ik loop nu opnieuw vast omdat ik de functien u alsnog niet heb uitgeschakeld en Find My iPhone nu aangeeft dat er geen apparaten gevonden worden.
    Wat moet ik nu doen?
  • Ook ik ondervind problemen na de iOS 9 update. Na 'schuif om bij te werken' blijft het scherm wit en reageert nergens op.
    Ik heb alle bovenstaande stappen een aantal keer geprobeerd maar mijn pc herkent mijn iphone niet: host wordt niet herkend. Terwijl dit de vaste pc in waar ik mijn back-up op maak. Ik krijg nergens 'verbind met itunes' te zien. Wat kan ik nog doen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    @ruthrosa en @patricia Probeer het volgende:

    iPhone ios 9 IPSW file downloaden voor je iPhone, als je geüpdatet hebt via iTunes vind je deze in volgende map terug ~/Library/iTunes/iPhone Software Updates voor iPad is het dan ~/Library/iTunes/iPad Software Updates.
    Zet de iPhone/ipad uit en sluit hem aan op de computer, iTunes staat open. Houd de sluimer en homeknop samen van de iPhone/iPad in voor ongeveer 10 seconden. De iPhone/iPad toont nu een iTunes logo met een kabel (vraagt om connectie met iTunes). Deze is nu in Herstel modus. iTunes zal het zelfde vertellen. Houd nu de alt toets ingedrukt en klik op Herstel in iTunes, dit brengt een scherm naar voor en selecteer nu de IPSW van iOS 9. Na de installatie heb je een frisse iPhone, plaats hierna een reservekopie terug op de iPhone, succes.
  • Ik heb hetzelfde probleem als ruthrosa met mijn ipad. Ik heb geprobeerd via icloud de findmyipad uit te schakelen maar heb inderdaad ook helaas eerst op verwijder gedrukt ipv wis. Dus het apparaat is niet meer vindbaar, maar helaas staat de functie op de ipad nog wel aan. Grom. Helaas heb ik mijn ipad via wifi geupdate en dus niet via itunes. Dus ik heb geen iPad softwareupdate in mijn library staan volgens mij. Wat nu?
  • QuintenQuinten    Moderator
    De bestanden kan je hierop terug vinden, met een directe link om te downloaden: http://osxdaily.com/2015/09/16/ios-9-update-download-ipsw/
  • Ik heb me iphone laten resetten bij de apple store maar heb nu weer hetzelfde probleem dus ga hem opnieuw laten resetten in de hoop dat hij het daarna wel weer doet
  • September 2015 aangepast
    Ik heb hetzelfde probleem! Ik kan m'n telefoon niet meer gebruiken omdat ik blijf hangen op een wit scherm met "schuif om bij te werken".

    Alle bovenstaande oplossingen werken niet. iTunes herkent m'n telefoon wel maar bij het klikken op de volgende knoppen krijg ik (fout)meldingen:

    - De optie "iPhone herstellen" werkt niet door de melding: zoek mijn iPhone moet uitgeschakeld zijn.
    - De optie "Reservekopie maken" lijkt niets te doen, iTunes blijft urenlang op stap 4 staan zonder enige voortgang of eindresultaat. Meerdere keren geprobeerd, iTunes opgestart, pc opgestart, allemaal zonder resultaat.
    - De optie "Reservekopie terugzetten" werkt niet door de melding: zoek mijn iPhone moet uitgeschakeld zijn.
    - Via iCloud.com kan ik 'zoek mijn iPhone' niet wissen of verwijderen omdat m'n iPhone niet gevonden kan worden/offline is.

    Hoe nu verder? Ik kan mijn telefoon niet meer gebruiken :-(
  • Bij mij blijft mijn iPad na update naar ios 9 hangen op wit scherm met schuif naar rechts op bij te werken. Ik probeer verbinding te maken met iTunes, maar krijg de melding Reageer op uw iPad om verbinding te maken en dat kan dus niet want die loopt vast.

    Wie heeft advies?
  • Ik heb exact hetzelfde probleem als 'PeterG' hierboven aangeeft. Mijn iphone blijft hangen bij 'schuif om te ontgrendelen'. Ik heb mijn iphone aangesloten via iTunes. Wanneer ik dan een reservekopie wil maken komt er te staan dat dit niet mogelijk is omdat mijn iPhone nog niet is geconfigureerd. Wanneer ik probeer om op 'herstellen' te klikken, staat er dat ik eerst 'zoek mijn iPhone' moet uitzetten. Ik heb zoek mijn iphone vervolgens uit gezet via icloud.com, dus dat is er nu af. Toch blijft er staan dat ik eerst zoek mijn iphone uit moet zetten wanneer ik op herstellen klik.
    Iemand enig idee hoe ik verder moet??
  • Je kunt je tlefoon laten herstellen bij de apple store voor 15 euro. Je kan je reservekopie niet terug zetten want dan komt het probleem van het witte scherm weer terug
Log In of Registreer om te reageren.