Mapactie start niet automatisch

Ik zit met het volgende probleem en ik hoop dat jullie me kunnen helpen (aangezien Apple geen ondersteuning hierop biedt... :( )

Ik heb op een map via automator een mapactis gemaakt (kopiëren en mailen van bestanden). Als ik de actie los start, gaat het prima, maar de actie wordt niet automatisch gestart als er bestanden opgeslagen worden in de map. Enig idee waar ik overheen kijk?

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens het Automator bestandje via een link hierop plaatsen.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ik heb het eens uitgetest, maar het werkte bij mij perfect. Opslaan/verplaatsen in de map werkt perfect.

    Heb je al gekeken naar dit soort gelijke artikel? http://www.appletips.nl/downloads-automatisch-sorteren-in-finder/

    Het kan ook liggen aan de type schrijfbevoegdheden. Ik heb dit uitgetest op mijn bureaublad met alle bevoegdheden.
  • Het is bij mij een submap in films. Ook een andere map heb ik al eens geprobeerd dit voor elkaar te krijgen. Ik zal de rechten opnieuw controleren. Nog andere tips?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Zeker het programmaatje gebruiken dat je terug vind in deze map: /System/Library/CoreServices/Folder Actions Setup.app
  • Helaas geen verbetering.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • QuintenQuinten    Moderator
    Het enige waar ik nu nog aan kan denken is dat je bestanden een verkeerde datum krijgen, waardoor het niet op vandaag meer staat.

    PS: wat je ook nog kan doen is bij Zoek Finder-onderdelen: filtere in de plaats van de datum op bestandsextentie (is mov). En vervolgens Verplaats Finder-onderdeel in de plaats van Kopieër, zodat uw map altijd leeg zal blijven. Om dan te eindigen met een Mail.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Nog een leuke tip: verstuur een E-mail naar iFTTT zodat je op de iPhone een melding krijgt.
    automator create notification for ios
  • Het vreemde is dat de bestanden wel verzonden worden als ik het script los draai. Het lijkt er sterk op dat de mapacties niet getrieerd wordt vanuit het OS.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Enkele opties gevonden op het internet.
    In het kleine programmaatje dat ik je een paar posten geleden stuurde moet de optie om Folder acties te gebruiken aangevinkt zijn.
    Staat de map actie op de juiste plaats bewaard: ~/Library/Workflows/Applications/Folder Actions

    Een ander oplossing nog gevonden was:
    1. Create ~/Library/Scripts/Folder Action Scripts/ and drop the folder action script you want to add in there.
    2. Strangely, open System Preferences → Keyboard → Keyboard Shortcuts, and click the Reset to Defaults button.
    3. Scroll up to the Files & Folders section, and make sure that the Folder Actions Setup… listing is checked.
  • Ik heb de map net aangemaakt, stap 2 is ook uitgevoerd. Ik heb alleen geen idee waar ik moet gaan scrollen voor stap 3. Ik kijk even of dit nu de oplossing is. Bedankt weer voor je tips!
  • QuintenQuinten    Moderator
    De derde stap vind je in in het venster Toetsenbord > Toetsencombinaties > Voorzieningen > Bestanden en Mappen > Mapacties-configuratie. Succes.
  • Thanks, ik ga weer verder zoeken.
Log In of Registreer om te reageren.