PDF en PSD files

Normaal kan ik met voorvertoning gewoon PDF en PSD snel bekijken en openen.
Nu sinds vandaag zijn mijn PSD en PSD file's wit blaadje geworden op mijn bureaublad als in de Finder en bij selecteren enimage toon info zijn ze niet meer met voorvertoning gekoppeld.
Voorvertoning staat helemaal niet meer in de lijst?
Jpg en Png kan ik wel snel bekijken en openen in voorvertoning.
Wie kan mij helpen?
Grt Bianca

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Heb je recent een programma gedownload die die bestanden aan kan? Het kan zijn dat deze de rechten om deze bestanden te openen opeist. Door in het Toon Info venster toch de Voorvertoning te selecteren via "Andere" en vervolgens Wijzig Alles... te klikken zal dit al wat oplossen. Als je niet direct resultaat ziet — de witte blaadjes — kan je Finder geforceerd herstarten via Apple logo in de balk bovenaan > Forceer stop... kiezen. Of een herstart.
  • Nee, geen software geïnstalleerd die de rechten heeft opgeeïst.
    Ik kan bij selecteren v d file in toon info de optie: andere selecteren en dan: alle programma's daar staat voorvertoning wel bij.
    Daarna als ik de PDF/PSD File selecteer en er op klik of ik hem wil openen gebeurt er niets met voorvertoning al staat hij dan wel open in mijn Dock.
    Snap er niets van,zou ik alleen de software voorvertoning kunnen herstellen?
  • QuintenQuinten    Moderator
    Dat kan je inderdaad: Sluit Voorvertoning af en in Finder via Comando + Shift + G ga je naar volgende map ~/Library/Containers/com.apple.Preview de map mag je verwijderen. Hierna mag je de computer herstarten.

    Kan je in Voorvertoning via Archief > Open de bestanden wel openen?
  • Bedankt Quinten voor je tips maar helaas na het opnieuw opstarten zijn de files nog steeds blanco.
    Nee als ik voorvertoning open en vanuit daar kan ik de witte files(pdf) niet eens selecteren.
  • QuintenQuinten    Moderator
    Vreemd, en is het enkel bij die selectie van pdf's, want ik weet niet direct dan de oplossing, het enige waar ik aan denk is dat de pdf corrupt zou zijn.

    Andere opties zijn:
    - Schijfhulpprogramma: laat OS X eens even alle schijfbevoegdheden controleren. Eventueel zal daar de schuldige gevonden en hersteld worden worden.
    - Veilige modus: Herstart de computer en na het geluidje de shift inhouden zodat hij in veilige modus opstart. Probeer hier eens een pdf te openen.
    - Herinstalleren van OS X: Herstarten en na het geluidje comando R inhouden en kies voor het herinstalleren van OS X en laat de computer zichzelf eens herinstalleren, er zal geen data kwijt worden gespeeld.
  • Bedankt ondertussen een schone installatie gedaan!
    De problemen zijn opgelost!
  • QuintenQuinten    Moderator
    Leuk te horen, ik zal deze discussie dan maar afsluiten.

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.