Synchrone weergave iMac naar Apple TV: zwart beeld, wel geluid.

June 2014 aangepast in Apple TV
Beste mensen,

sinds kort als ik met mijn imac (medio 2011 21,5" osx 10.9.3) synchrone weergave wil verbinden op mijn apple tv (3rd gen en nieuwste software) heb ik dus zwart beeld maar wel geluid.
Even de situatie schetsen:
Ik krijg internet van kpn glasvezel met een experiabox als modem/router (wifi daarvan staat uit). Nu heb ik boven in me badkamer een bedrade airport express die de wifi in me huis verzorgd. M'n imac is bedraad vanuit mijn experiabox en de apple tv ook. Ik heb gewoon mijn airplay logo'tje bovenin de balk staan en kan probleemloos verbinden met de apple tv, alleen op een of andere manier gewoon geen beeld.
Synchrone weergave via mn iphone of pad gaat wel prima en alles loopt soepel. Mavericks heb ik opnieuw geïnstalleerd (geen clean install).
Ik vrees dat er niks anders op zit dan een clean install?

Hoop dat jullie een oplossing weten

Mvg Wesley de Graaf

Reacties

  • WesleyWesley    Beheerder
    He naamgenoot, het is erg vervelend en het lijkt erop dat Apple in update 10.9.3 nog steeds het Airplay probleem dat is ontstaan in 10.9.2 nog niet heeft opgelost. Vermits alles up to date is en goed is ingesteld zou je als laatste 'red middel' de PRAM en NVRAM herstellen van je Mac. Lees hiervoor deze tip op appletips: http://www.appletips.nl/het-pram-en-nvram-van-je-mac-resetten/
  • Ik heb exact hetzelfde probleem, ook een experiabox van kpn. Imac met osx 10.9.4. Het probleem duurt al een aantal maanden, hiervoor werkte alles prima.
    Zowel mijn imac, erperiabox en de Apple TV zijn helemaal up to date.

    Heeft het opnieuw instellen van PRAM en NVRAM geholpen?
  • Toevallig heb ik net na plaatsen van dit bericht de oplossing gevonden.
    Oorzaak zat m in Airparrot, een applicatie die ik lang geleden ooit geïnstalleerd had. Deze was niet goed verwijderd. Onderstaande video was voor mij de oplossing.

  • Ik had hetzelfde probleem, maar kan het filmpje niet (meer) kijken. Na wat zoeken heeft dit mij geholpen:
    Er is een 'Airparrot file', genoemd: APExtFramebuffer
    Deze file staat in: Systeem/Bibliotheek/Extensions

    File transporteren naar de prullenbak en de Mac opnieuw opstarten.
    Synchrone weergave was weer mogelijk.

    Het 'verwijderen' van AirParrot was dus niet voldoende.

    Succes.
  • September 2015 aangepast
    Ik heb een iPad kan iemand me vertelen wat ik dan moet doen?

    En dus ook het zelfde probleem

    Gr maaike (15 jaar)
  • Baal er ook vreselijk van omdat ik hem leven van iemand, dus vandaar?

    Weet iemand of als er binnen korten 9.1 komt dat dat dan verholpen wordt?
  • Hoi iedereen bij mij is het probleem verholpen met hulp van Apple

    Er zit een bugs in de Apple tv update software

    Je moet je Apple tv update via de pc met je tel oplader USB van oa gallaxy s4 op de iTunes ( ja, de muziek app) geeft ie automatisch aan wat er moet gebeuren)
    Klik dan als ie op de iTunes laat zien USB dan staat er herstel functie

    Klik daar op en het spreekt voor zich

    Dan doe je Apple tv weer in de tv en stel dan weer in wandt dat moet opnieuw

    En klaar

    Gr maaike.
  • Ik heb de apple tv inderdaad aan mijn pc gehangen. Het begon heel hoopvol via i tune maar helaas. Het heeft niet geholpen.
Log In of Registreer om te reageren.