Inloggen Mac App Store lukt niet

September 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Ben benieuwd of iemand anders ook dit probleem heeft. Ik slaag er niet in om in te loggen op de Mac Appstore om mijn aankopen te zien en de gm versie van El Capitan te downloaden. Ik gebruik mijn standaard Apple id en wachtwoord, maar daarna zegt de Appstore dat er een onbekende fout heeft plaatsgevonden en kom ik er niet in. Apple support stuurt mij alle kanten uit behalve naar de oplossing.

Reacties

  • Ik heb dus precies hetzelfde probleem. Op mijn macbook lukt het wel, maar op de iMac (2009) niet
  • Hey Gerry,

    Ik heb ook precies hetzelfde probleem, irritant.
    Heb je al een oplossing gevonden?
  • Vond de oplossing in een andere thread:

    Verwijder eerst via Finder de inhoud van deze map:
    ~/Library/Application Support/iCloud/Accounts

    Schakel Tweestaps vertificatie uit.
    http://appleid.apple.com

    De discussie op het Apple forum vind je hier terug:
    https://forums.developer.apple.com/thread/9183
  • Riezs, heel goed, het is mij gelukt, dank voor je input, groet, Ger
  • WesleyWesley    Beheerder
    Ik heb ook nog een oplossing, ga naar systeemvoorkeuren en open taal en regio, wijzig de taal naar 'engels', sluit systeemvoorkeuren af en herstart je mac.

    Log in, en wacht op het iCloud pop-up venster of ga naar syteemvoorkeuren - icloud. Log in met je iCloud en voer de twee-staps-verificatie uit. Je zal merken dat alles vlekkeloos verloopt, herstart daarna je Mac.

    Ga nu weer naar systeemvoorkeuren om de taal 'engels' te verwijderen en schakel Nederlands in, sluit systeemvoorkeuren en herstart je mac. Nu werkt alles weer naar behoren.
Log In of Registreer om te reageren.