Backup maken van een Time Capsule

Beste Forum gebruikers,
Sinds een maandje zijn wij in het bezit van een Macbook Pro. Ook hadden wij beiden al een iPad en iPhone.
Uit mijn Windows tijd heb ik nog een Netwerkhardeschijf van WD. Deze bevalt niet, de snelheid van het apparaat is dramatisch (max 1,5mbs bij het verplaatsen van data). Hier wil ik graag een opvolger voor aanschaffen.
Op dit moment heb ik eigenlijk 2 Netwerkschijven staan: 2x 2TB in Raid 1 en nog een oude netwerkschijf van 1TB, op deze laatste schijf wordt iedere maand een 1 op 1 kopie van de 2TB schijf geschreven. zodoende heb ik altijd een backup van al onze foto's en muziek op de schijf staat.
Nu heb ik al een boel uitgezocht, een 2TB Time Capsule zou een prima oplossing zijn. Ik wil de time capsule dan vooral als netwerkschijf en niet zo zeer als time machine gebruiken.
Heeft iemand ervaring met het backuppen van Time capsule?, de dure optie kan ik zelf ook wel verzinnen: een extra time capsule aanschaffen:)
Een iCloud abbo. is ook geen optie.
Alvast bedankt,
Thijs

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    September 2015 aangepast
    Hier wordt een Time Capsule uitsluitend gebruikt voor Time Machine backups van een paar MacBook Pro. Voor dat doel werd de Time Capsule ook ontworpen.

    Om de twee weken wordt er automatisch met Syncovery een backup gemaakt van de Time Machine sparsebundles op de Time Capsule naar een OS X Server.

  • February 2017 aangepast
    schitterend, hier heb ik wat aan. Ben hier terecht gekomen na zoekactie omtrent Windows 10 en een ATC bereiken. Dat topic werd helaas afgesloten zonder te vermelden dat je gewoon via netwerklocatie toevoegen de TC van Apple kan vinden door \\(naamTC)\(naamschijf)\ in te geven. Niks geen "FAT32" meldingen, wel windows 4 NT referentie, maar je kan gewoon alles doen wat je wil. En dan Syncovery erop gooien en je backups en sync zitten op pc's, op je TC en ook op je cloud (als je die hebt zoals ik). Zo heb ik time machine vanop Macs, W10 backup, en ik sync ATC met cloud. plus gebruikelijke mappen die ik ook sync tussen apparaten. Dat alles met AES256. Wat heb je meer nodig? (Nu ja, ik weet nog wel wat: dikke snelle DAS, 5G,...).
Log In of Registreer om te reageren.