Toetsenbord probleem!

August 2015 aangepast in Hardware problemen
hallo,
als ik iets wil typen en ik wil het daarna terug wegdoen (met die knop rechtsvanboven met dat pijltje naar links op) dan moet ik deze zoveel x indrukken voordat alles weg is . vroeger kon ik gewoon ingedrukt houden en dan ging alles weg maar nu moet ik dus letter voor letter weg doen .Is dit ergens in instellingen te veranderen of is het gewoon kapot
Alvast bedankt

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    In welk programma is dit? Of is het globaal voor je OS X en welke OS X gebruik je?

    Sinds OS X Lion (10.7) is er namelijk een functie die net als bij iOS speciale karakters toont als je een bepaalde letter langer inhoud (bij mij geld dit niet bij de backspace key).

    Om deze functie te deactiveren kan je vanaf Mountain Lion (10.8) de volgende regel plaatsen in Terminal: defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool false Log hierna uit en terug in om het toe te passen. Om dit ongedaan te maken moet je enkel defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool true toepassen in Terminal en terug uit- en inloggen.
  • Het probleem is overal en ik gebruik OS X Yosemite
  • Hallo , ik denk dat ik het probleem gevonden heb gevonden . ik ben bij systeemvoorkeuren gaan kijken > toetsenbord > toetsrepeteertempo . :)
  • QuintenQuinten    Moderator
    Ah ja dat kan het inderdaad zijn.
Log In of Registreer om te reageren.