Synchroniseren iPhone 5s werkt niet vanwege onvindbare iPhoto bibliotheek??

Sinds deze week kan ik mijn iPhone niet meer synchroniseren. Hij voert de eerste stappen uit en dan krijg ik de volgende melding:
"iTunes kan geen foto's met de iPhone synchroniseren, omdat de iPhoto-bibliotheek niet is gevonden. Open iPhoto om de iPhoto-bibliotheek aan te maken of bij te werken."

Tot op heden geen problemen gehad en nu ineens wel. Ik had wel problemen met Foto's op mijn iMac, die was ineens leeg. Na installatie van Picasa vond ik daar wel alle foto's weer terug. Nadat ik mijn Mac helemaal had afgesloten en weer opgestart doet ook Foto's het weer naar behoren (voor zover je daar van kunt spreken, maar goed dat is een andere discussie).

Gegevens: OS X 10.10.3 Yosemite, iMac van 2010 en een iPhone 5s met ios 8.3

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Reacties

  • Ik ben zelf nog maar weer even aan het proberen geweest en het is uiteindelijk goedgekomen. Hieronder hoe het bij mij heeft gewerkt, misschien dat dit iemand anders ook nog kan helpen:

    Sluit je iPhone aan je iMac aan
    Open Foto's en importeer een paar willekeurige foto's die je van je iPhone verwijdert
    Ga naar iTunes en ga daar naar de gegevens van je iPhone
    Ga naar Foto's en selecteer synchroniseer foto's
    Klik " geselecteerde albums" aan
    Klik nu alleen het album laatste import aan (dit zijn immers de foto's die je net op je iMac hebt gezet)
    Klik nu onderaan het scherm op synchroniseer. Je iPhone wordt gesynchroniseerd en je ziet dat de foto's geïmporteerd worden op je iPhone in stap 5.
    Bij mij was het probleem hierna verholpen, ik hoop voor jou ook.


    Bij mij duurde het even (een minuut of 4) ondanks dat ik maar 5 foto's had. Vandaar het advies zo weinig mogelijk foto's te importeren. Waarschijnlijk werkt het al met 1.



  • Bedankt voor het terugmelden.
  • timoshatimosha    Moderator
    Hartelijk dank voor de feedback ;-)

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.