Toetsenbord werkt niet meer sinds update?

August 2015 aangepast in Hardware problemen
Hallo,

Op een of andere manier heeft mijn Macbook een twee weken geleden de Yosemite update geïnstalleerd zonder mijn weet, dus toen ik mijn Macbook opstartte werkte mijn keyboard van mijn laptop zelf niet. Daar ik op vakantie was en geen extra USB keyboard bij had kon ik niks. Nu ben ik thuis en heb ik via een USB keyboard dus wel mijn laptop terug kunnen ''activeren''. Het enige probleem is dat ik nergens kan terug vinden hoe ik de keyboard van mijn laptop zelf terug aan de praat kan krijgen, ik ken niet zoveel van computers dus hoop hier enige uitleg te vinden! :)

Mvg,
Joyce.

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    Kan je eens opstarten met D ingedrukt en een hardware controle doen. Lees dit artikel zeker hoe het moet: http://www.appletips.nl/de-apple-hardware-test-aht-starten/

    Of je kan je in de applicatie Terminal de volgende regel plaatsen.
    sudo kextload /System/Library/Extensions/AppleUSBTopCase.kext/Contents/PlugIns/AppleUSBTCKeyboard.kext
    Als het goed verloopt vraagt hij achter je wachtwoord en zal hij het bestand terug activeren. Anders raad ik je aan Yosemite opnieuw te installeren. Verder vond ik op fora van Apple dat er na de update 10.10.4 soms keyboards niet meer werkten. Er werd kort hierna een update voor vrijgegeven die dit oploste. (begin juli 2015)
  • Hallo Quinten,

    Heel erg bedankt voor je reactie!
    Ik heb geprobeerd te updaten, maar dat was tevergeefs.
    De hardware controle gaf ook geen fouten aan.
    En nadat ik in de Terminal app die regel typte kwam er een melding dat ik mijn paswoord moest ingeven maar ik kon toen helemaal niks meer typen in de app.
    En toen was ik dus eigenlijk nog geen stap verder, jammer genoeg.
    Nog zo'n ideetjes toevallig? :)

    Mvg,
    Joyce.
  • timoshatimosha    Moderator
    En nadat ik in de Terminal app die regel typte kwam er een melding dat ik mijn paswoord moest ingeven maar ik kon toen helemaal niks meer typen in de app.
    Bij het "sudo" commando wordt het paswoord gevraagd. Bij het typen van het paswoord zie je niets gebeuren (local echo off) maar het paswoord wordt wel ingegeven.

    Je kan in de terminal ook sterretjes activeren als je het admin paswoord intypt. Dan zie je wel iets gebeuren:

    http://www.appletips.nl/terminal-wachtwoord-sterretjes-activeren/
  • Hallo timosha,

    Heb het hele stappenplan gedaan en als ik nu dat commando regel intyp vraagt ie niet meer om een wachtwoord, dezelfste regel komt er gewoon weer op als de eerste zoals bij het opstarten. Zucht ... Frustrerend is dit als je er niets van kent!
    Heel erg bedankt voor de reactie.

    Mvg,
    Joyce.
  • November 2016 aangepast
    UPDATE: Heb uiteindelijk maar met mijn laptop naar de lokale computerwinkel hier geweest. Volgens hem blijft de command-knop haperen en is het daardoor dat mijn keyboard van de laptop zelf ''rare'' tekens typt. Prijskaartje: +- €150 om dit te laten repareren volgens hem. :open_mouth:
    Ik gebruik dus voorlopig even een USB keyboard :smile:

    Mvg,
    Joyce.
  • timoshatimosha    Moderator
    Dan was het een hardware probleem dat niet veroorzaakt werd door een update.

    //slotje

Deze discussie is gesloten, reageren is niet meer mogelijk.