Selectie venster (Finder) vergroten?

Beste,
Wanneer ik bij het maken van een Mail met de knop Bijlage een bestand wil toevoegen, verschijnt er een klein Finder-venster waarin ik kan bladeren om het gewenste bestand te kiezen. Ik vind het erg vervelend dat het scherm zo klein is. Telkens weer moet ik het eerst vergroten om mijn 'lange titelbestanden' goed te kunnen lezen.
Is er een mogelijkheid om dit 'tussenvenster' permanent op een ingestelde grootte te laten verschijnen?
Niet alleen bij Mail, maar ook bij andere programma's is dit 'tussenscherm' voor mij steeds te klein en zou ik het groter willen instellen.
Wim Thomassen

Reacties

  • QuintenQuinten    Moderator
    July 2015 aangepast
    Er zijn verschillende oplossingen met shift + klik + sleep onthouden sommige programma's de grote. anderen zeggen alt + klik + sleep. Om dit te kunnen bewaren moet je altijd op bevestigen klikken en niet op Annuleren.

    Ook kan je altijd het uitgebreide venster activeren, is iets groter (als dit niet geactiveerd is)
    via terminal
    defaults write -g NSNavPanelExpandedStateForSaveMode -bool TRUE killall Finder met FALSE word deze regel weer ontdaan.

    Het probleem is gekend onder OSX 10.10 alleen is er nog niet echt een goede bugfix van Apple uit uitgebracht.
  • Dit is de reactie van terminal:

    MacBook-van-Wim-Thomassen:~ wimthomassen$ defaults write -g NSNavPanelExpandedStateForSaveMode -bool TRUE killall Finder
    2015-08-13 21:28:59.031 defaults[7007:2992925] Unexpected argument killall; leaving defaults unchanged.
    MacBook-van-Wim-Thomassen:~ wimthomassen$

    De andere mogelijkheden met shift of alt heb ik alle geprobeerd maar hebben slechts tijdelijk effect.
    Wim
  • QuintenQuinten    Moderator
    Er zal een fout gebeurd zijn bij het kopiëren: Je kan de code in twee delen tot aan de killall Finder. Dat laatste voer je dan uit wanneer de eerste opdracht is voltooid. Als dit nog niet werkt kan je de volgende regel gebruiken killall -KILL Finder. En anders via Apple logo > Forceer stop... En Finder opnieuw opstarten.
  • "Het probleem is gekend onder OSX 10.10 alleen is er nog niet echt een goede bugfix van Apple uit uitgebracht."
    WimThomassen

    Hier maak ik het Finder venster zo groot als ik dat wil, en als je daarna Finder opent dan is het venster nog net zo groot en dat is bij Safari ook het geval.
  • timoshatimosha    Moderator
    @WimThomassen

    De juiste syntax is:

    defaults write -g NSNavPanelExpandedStateForSaveMode -bool TRUE; killall Finder

    Verschillende instructies worden nog altijd gescheiden door ";". Je moet dus het "defaults write" commando (met argumenten) scheiden van het "Killall" commando met een ";". Anders ziet bash (Bourne Again Shell) "Killall" als een argument van "deafults write".
Log In of Registreer om te reageren.