Notities met Time Machine terugzetten?

August 2015 aangepast in OS X 10.11 of eerder
Altijd waren de notities in Mail te vinden en op die manier ook terug te halen via Time Machine. Na een recentelijk update staan ze niet meer in Mail. Hoe kan ik nu verdwenen Notities terug halen? Niet via Notities op mijn Mac!

Reacties

  • timoshatimosha    Moderator
    Ga met Finder naar:

    ~/Library/Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes

    en restore met Time Machine
  • Ik heb hetzelfde probleem. Heb met finder de bestanden gevonden maar weet niet hoe ik Time Machine moet gebruiken om de notes weer zichtbaar te maken.
  • timoshatimosha    Moderator
    Ga met Finder naar de genoemde directory. Open Time Machine. Ga terug in de tijd tijd tot een tijdstip waar de Notities nog in orde waren. Kies de bestanden en klik dan op "Restore".
  • Ik zit ook met dit probleem en zie op de Macintosh HD wel de Bibliotheek, maar niet de map Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes. Mijn besturingssysteem is OS X Yosemite 10.10.4. Waar kan ik het betreffende bestand vinden?
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2015 aangepast
    1) Open Finder;
    2) Klik Go;
    3) Klik Go to Folder;
    4) Plak ~/Library/Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes in het slectieveld;
    5) Klik Go;
  • Sorry Timosha, mijn kennis van de Apple-software is nog te beperkt om hier succes mee te boeken. Als ik finder open, waar klik ik dan op Go? Voor de goede orde nog even een omschrijving van het probleem: in het programma Notities ben ik aantekeningen kwijt geraakt door synchronisatie via iCloud.(notities is aangevinkt bij Systeemvoorkeuren, iCloud). Ik veronderstel dat er mogelijk op de Imac maar in elk geval op de daarop aangesloten Time Machine kopieën bewaard zijn van deze notities
  • Het is mij echter niet duidelijk hoe ik daar bij kan komen. Als ik de Time Machine activeer krijg ik een fineer-scherm, waar ik alleen in het zoekveld iets in kan tikken. Dit levert echter geen resultaat op. Als je tijd hebt graag een wat uitvoeriger beschrijving van de oplossingsmethode.
    Groet Talpa
  • timoshatimosha    Moderator
    August 2015 aangepast
    @talpa

    1) Open Finder;
    2) Klik Go;
    3) Klik Go to Folder;
    4) Plak ~/Library/Containers/com.apple.Notes/Data/Library/Notes in het slectieveld;
    5) Klik Go;
    6) Open nu Time Machine;

    Zie de bijgevoegde plaatjes:

  • Bedankt Timosha, de procedure is mij nu duidelijk en de restore-actie is gelukt. Bedankt voor je medewerking.
    Groet Talpa
  • @ Timosha, Bij mij tevens hetzelfde probleem. Update naar yosemite, en alle notities uit mail weg. Ik heb bovenstaand geprobeerd, maar in de Time Machine kan ik niet in datum terug. Ik Kan wel naar alle andere bestanden terug in de tijd, alleen niet onder de notes...Kun je me hier ook bij helpen?
    MVG, Gerard
  • Om gezondheid redenen niet eerder kunnen reageren, allen bedankt voor de tips, helemaal tevreden!
Log In of Registreer om te reageren.